Dezvoltatorii accelerează deschiderile de centre comerciale

Dezvoltatorii accelerează deschiderile de centre comerciale
scris 8 aug 2019

Livrările de spații comerciale vor accelera în a doua jumătate a anului, când aproximativ 150.000 metri pătrați vor fi livrați în mai multe orașe din țară, în București noile livrări însumând 35.000 metri pătrați.

În primul semestru din 2019 au fost finalizate două extensii ale unor centre comerciale existente, și anume Sibiu Shopping City și Tom Shopping Center din Constanța. De asemenea, a fost deschis al doilea magazin IKEA din România în București, magazin ce ocupă o suprafață de circa 37.000 metri pătrați, cel mai mare din Europa de Sud-Est, arată datele raportului H1 Romania Retail MarketBeat, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Urmărește-ne și pe Google News
BNR a menținut la 4,2% prognoza de inflație pentru finalul acestui an și a crescut-o ușor pe cea pentru 2020 CITEȘTE ȘI BNR a menținut la 4,2% prognoza de inflație pentru finalul acestui an și a crescut-o ușor pe cea pentru 2020

Stocul total de spații de retail modern din România este de 3.74 milioane metri pătrați, cu o densitate de 192 mp/1.000 locuitori. În ceea ce privește suprafață mallurilor, parcurilor de retail și galeriilor comerciale din București, acestea măsoară 1,19 milioane de metri pătrați, având o densitate 651 mp/1.000 locuitori, de 3,5 ori mai mare față de media națională.

Cel mai mare proiect ce va fi livrat anul acesta este Festival Centrum din Sibiu, centru comercial dezvoltat de NEPI Rockcastle, ce va avea o suprafață închiriabilă de 42.000 metri pătrați. De asemenea, va fi livrată și extensia Iulius Mall Timișoara, parte a proiectului mixt Iulius Town dezvoltat în parteneriat de Iulius Group și Atterbury. Iulius Mall va deveni astfel cel mai mare proiect de retail modern din România și va avea o suprafață închiriabilă de peste 100.000 mp. O parte din această extensie a fost deja inaugurată, grupul Inditex preluând spații cu o suprafață de circa 8.000 metri pătrați într-o nouă aripă a centrului comercial.

Alte orașe care vor beneficia de noi spații moderne de retail sunt Zalău, unde Prime Kapital va livra proiectul Zalău Value Center, Satu Mare (extinderea proiectului dezvoltat de Auchan) sau Buzău (extinderea Buzău Shopping City, fostul Aurora Mall).

În ceea ce privește Bucureștiul, este așteptată finalizarea parcului de retail DN1 Value Center dezvoltat de Prime Kapital (28.500 metri pătrați), proiect ce marchează extinderea zonei de retail a orașului către nord, spre Balotești, stocul de retail modern urmând a fi majorat și prin finalizarea extensiei Veranda Mall (7.000 metri pătrați). Anul viitor este programată extinderea centrului comercial Colosseum din zona de nord-vest a Capitalei, proiect care își va crește atractivitatea prin acomodarea unor noi chiriași din sectoarele fashion (New Yorker, Colin’s, CCC), leisure (World Class), F&B (Gregory’s, Cafe Ritazza) și entertainment (Happy Cinema).

Chiria headline a unui spațiu de 100 de metri pătrați situat într-un centru comercial dominant din București atinge nivelul de 80-100 €/mp/lună, în vreme ce în proiecte similare din principalele orașe regionale, precum Timișoara, Iași sau Cluj, chiria pentru astfel de spații atinge valori de 37-42 €/mp/lună, respectiv 28-33 € mp/lună în cazul acelorași spații din orașe secundare.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
centre comerciale
malluri