Afacerile Sanex Cluj-Napoca au crescut cu 8% anul trecut, la 32 de milioane de euro

Afacerile Sanex Cluj-Napoca au crescut cu 8% anul trecut, la 32 de milioane de euro
scris 28 apr 2016

Producătorul de ceramică Sanex din Cluj-Napoca, parte a grupului austriac Lasselsberger, a avut anul trecut afaceri de 32 de milioane de euro, în creștere cu 8% față de rulajul de 29,6 milioane de euro înregistrat în 2014.

Directorul general al Sanex, Peter Molnar, a explicat că profitul a înregistrat însă o scădere, de la 1,26 milioane de euro la 1 milion de euro anul trecut, pe fondul creșterii costurilor de producție și al unei reduceri ușoare a prețurilor.

Urmărește-ne și pe Google News

”Am avut peste 7,5 milioane de metri pătrați vânduți, în creștere cu 7% față de 2014. Piața de renovări și cea de construcții sunt un motor de creștere pentru noi”, a spus Peter Molnar.

Pentru anul în curs, Sanex estimează că va înregistra o creștere a cifrei de afaceri și a profitului cu 5%. Astfel, vânzările ar urma să ajungă la 33,6 milioane de euro, iar profitul, la puțin peste 1 milion de euro.

Sanex a finalizat, joi, o nouă investiție într-un proiect de infrastructură din cadrul unității de producție în incinta căruia se găsește un atomizor care permite îmbunătățirea perfomanței ecologice a fabricii. Proiectul a fost cofinanțat de guvernul norvegian. Valoarea totală a proiectului s-a ridicat la aproximativ 1,9 milioane de euro (cu 500.000 de euro mai mult decât era estimat inițial), din care fondurile nerambursabile au reprezentat 690.000 de euro.

Lasselsberger finalizează în aprilie investiția de 1,4 milioane de euro de la fabrica Sanex din Cluj-Napoca CITEȘTE ȘI Lasselsberger finalizează în aprilie investiția de 1,4 milioane de euro de la fabrica Sanex din Cluj-Napoca

Tot în acest an, din luna iunie, Sanex va începe producția pe o nouă linie, investiție care se va ridica la peste 12 milioane de euro. În urma acestei investiții, capacitatea de producție a fabricii va crește cu 1,6 milioane de metri pătrați pe an.

Din totalul producției actuale, circa 5% ajunge la export, mai ales pe piețele din Cehia, Ungaria și Republica Moldova.

Producătorul de ceramică estimează că are o cotă de 25% pe o piață care se ridică la 120 de milioane de euro.

Peter Molnar a explicat că, la nivelul grupului, România produce un volum comparabil cu cel al Ungariei, însă este mult în urma Cehiei, o țară cu o tradiție de peste 130 de ani și unde compania-mamă produce 30 de milioane de metri pătrați pe an. Capacitatea de producție din Rusia este mai mare decât cea de acum din România, însă volumele produse în cele două state de fabricile Lasselsberger se vor egaliza după finalizarea noii linii de la fabrica din Cluj.

Sanex are în prezent 470 de angajați. Producătorul de ceramică (faianță, gresie și decoruri) a fost înființat în 1962, iar în 2004, a intrat în portofoliul grupului Lasselsberger, care mai are fabrici în Cehia, Ungaria și Rusia. 

viewscnt
Afla mai multe despre
sanex
fabrica de ceramica
lasselsberger
investitii