Companiile de produse alimentare ambalate din SUA sunt pregătite pentru o serie de preluări, în încercarea de a-și reînnoi portofoliile de mărci, pe măsură ce creșterea din epoca pandemiei se estompează și beneficiile majorării prețurilor încep să se diminueze, transmite Reuters.
Luna trecută, Campbell Soup a încheiat un acord de 2,7 miliarde de dolari pentru preluarea producătorul de sosuri Rao's, Sovos Brands, arată news.ro.
Unilever a cumpărat brandul premium de iaurt congelat Yasso în America de Nord, în timp ce Mars, producătorul Snickers, a achiziționat producătorul de alimente sănătoase Kevin's Natural Foods.
”A existat o creștere bună a M&A (fuziunilor și achizițiilor) în industria alimentară, în prima jumătate a anului... A fost o temă mare și ne așteptăm ca aceasta să continue în jumătatea din spate a anului 2023 și la începutul lui 2024”, a declarat Michael Milani, director general la firma de consultanță Baker Tilly.
Acest lucru se întâmplă în ciuda costurilor mai mari ale împrumuturilor, care tensionează companiile care caută achiziții.
Valoarea acordurilor de preluare din industria alimentară și a băuturilor din SUA a scăzut cu aproape 3%, până la aproximativ 10,39 miliarde de dolari în acest an, potrivit datelor LSEG. Dar volumele lor au crescut cu 17,5% la 248, până la 1 septembrie, făcând din această industrie un punct luminos în încheierea de tranzacții.
”Companiile mari de produse alimentare trebuie să adauge mai multe concepte noi, profile noi de arome și produse alimentare noi, deoarece mărcile lor vechi – deși în continuare în creștere – nu cresc într-un ritm semnificativ”, a spus Milani.
Creșterea tranzacțiilor vine pe măsură ce volumul vânzărilor la companii precum Kraft Heinz și Campbell a scăzut cel puțin în ultimele șase trimestre, din cauza cererii slabe, în timp ce beneficiile din creșterea prețurilor se estompează și ele.
”M-aș aștepta să fie un ritm continuu de M&A”, a declarat Sarah Henry, director general și manager de portofoliu la Logan Capital Management, care deține acțiuni la PepsiCo și Mondelez International.
Companiile de produse alimentare ambalate ”se confruntă acum cu niște comparații dificile cu privire la produsele ecologice (vânzări) și caută niște obiective strategice, specifice categoriei de fuziuni și achiziții, care să le propulseze în următorii câțiva ani”, a spus Henry.
Producătorul de cereale Cheerios General Mills a fixat fuziunile și achizițiile drept un obiectiv cheie în următorii ani, directorii spunând că este ”un mediu bun pentru fuziuni și achiziții în acest moment”.
CITEȘTE ȘI Enterprise Investors analizează mai multe achiziții în RomâniaPentru Mondelez, achizițiile unor companii mai mici sunt calea de urmat, a declarat recent șeful financiar al producătorului Oreo, Luca Zaramella, la o conferință Barclays.
Luna trecută, Reuters a relatat că Hostess Brands, producătorul Twinkies, analizează o vânzare și că Mondelez și Hershey ar putea fi în cursa pentru a o cumpăra.
Analiștii JP Morgan au spus că ar putea urmări ca Hostess să se extindă în afara Americii de Nord.
”Majoritatea companiilor de alimente ambalate cu capitalizare mare și-au... redus cu sârguință datoria și și-au îmbunătățit bilanțul (în pandemie)... astfel încât au capacitatea de a risca și apetitul pentru risc pentru a urmări achiziții la scară largă. Aceste companii de produse alimentare ambalate trebuie să continue să găsească modalități de a rămâne relevante... Așadar, una dintre cele mai ușoare modalități de a face acest lucru este prin M&A”, a spus analistul CFRA Research Arun Sundaram.