Mihai Crăciun, specialist în comunicare, om de radio și TV cu peste 10 ani de experiență, lansează Collegio, prima Academie de Comunicare Modernă, ce propune un program de învățare integrat, cu 9 cursuri intensive, printre care Public Speaking și Dicție, Gândire Critică, Design Thinking și, inedit pe piața din România, de cursuri - Zona de disconfort.
Reporter: Ce te-a inspirat să înființezi Collegio, prima academie de comunicare modernă, și cum crezi că aceasta contribuie la dezvoltarea profesională în contextul economic actual?
Mihai Crăciun: În era comunicării digitale 4.0, caracterizată de conectivitate permanentă, devine crucial să ne adaptăm modul de comunicare la această realitate, fie că vorbim despre interacțiuni online sau offline. Am observat că există o lipsă de oferte de cursuri de comunicare care să acopere această nevoie, așa că am decis să luăm inițiativa. Astfel, s-a născut Collegio, prima Academie de Comunicare Modernă, cu scopul de a sprijini și îmbunătăți abilitățile de comunicare în lumea actuală, într-un program holistic care să trateze fiecare fațetă a comunicării.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Indiferent de canalul folosit sau de contextul comunicării, ne propunem să oferim instrumente și cunoștințe care să facă fiecare interacțiune mai eficientă, prin mentori cu experiență solidă în zona academică și cea de business și mass-media.
Rep: Având în vedere schimbările rapide din mediul de afaceri, care sunt cele mai importante abilități de comunicare pentru manageri/antreprenori/profesioniști?
Mihai Crăciun: În primul rând, vreau să subliniez cât de importantă este abilitatea de a explora zona de disconfort. Într-un mediu de afaceri dinamic, unde adaptabilitatea și reziliența în fața provocărilor reprezintă cheia succesului, ieșirea din zona de confort devine esențială. Prin adoptarea schimbărilor cu încredere și deschidere, avem capacitatea de a depăși limitele convenționale și de a evolua. Gestionarea eficientă a zonei de disconfort nu se rezumă doar la acceptarea schimbărilor, ci și la dezvoltarea unei capacități constante de adaptare. Astfel, abordarea proactivă a provocărilor din zona de disconfort devine o sursă de inovație, creștere și succes pe termen lung.
În plus, nu pot să nu subliniez importanța leadership-ului într-un mediu de afaceri plin de provocări și schimbări rapide. Leadership-ul nu constă doar în transmiterea eficientă a informațiilor, ci și în înțelegerea profundă a subtilităților acestuia în diverse contexte de afaceri. Un lider bun înțelege că nu există o abordare unică aplicabilă în orice situație. El este capabil să se adapteze la diferitele contexte de afaceri, să gestioneze conflictele și să dezvolte relații constructive în echipă. În timp ce comunicarea clară a direcției și a obiectivelor rămâne esențială, un lider de succes este și un ascultător activ, luând în considerare contribuțiile și perspectivele membrilor echipei.
Pe de altă parte, nu putem uita de importanța abilităților de dicție și public speaking în lumea afacerilor. O dicție clară reprezintă o componentă crucială a unei comunicări eficiente, contribuind la transmiterea informațiilor într-un mod clar și profesionist. Abilitățile de vorbire în public completează acest tablou, oferind profesioniștilor instrumentele necesare pentru a comunica eficient și captivant în fața unui public. Un vorbitor sigur și convingător nu doar atrage atenția auditoriului, ci și inspiră încredere, influențând percepțiile și consolidându-și poziția în cadrul organizației.
Rep: Cum crezi că evoluează tendințele în comunicare în mediul de afaceri și cum ținem pasul cu aceste schimbări?
Mihai Crăciun: Vedem o schimbare rapidă în modul în care comunicăm, în special că atenția noastră a scăzut la 8 secunde în 2023. Pentru a face față, trebuie să fim conciși și să folosim mesaje personalizate în comunicare, evitând complexitatea inutilă.
Mesajele trebuie să fie clare și scurte, iar vizualurile (imagini, videoclipuri) sunt esențiale pentru a sprijini mesajul. Povestirile captivante și autenticitatea în comunicare mențin conexiunea cu audiența. Ajustarea continuă, bazată pe feedback și analiză, este cheia într-o lume în schimbare. Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt esențiale pentru o comunicare de succes în acest mediu dinamic.
Rep: Ce trebuie să știe cei care aleg Collegio?
Mihai Crăciun: La Collegio, avem un program susținut de 7 mentori cu invitați din diverse domenii, ce are loc în perioada 3 februarie - 19 mai 2024, în cadrul a 7 weekenduri cu 12 ore interactive, cu pauze. Evenimentul se desfășoară într-un format hibrid, online și fizic, la Hotel Cișmigiu. Dacă te interesează, înscrierile sunt deschise până pe 31 ianuarie 2024, prin e-mail la hello@collegio.ro sau pe site-ul www.collegio.ro.
Mentorii noștri sunt profesioniști din mass-media, business și mediul academic, cu cariere solide, atât naționale, cât și internaționale, acoperind o gamă largă de domenii.
Eu sunt om de radio și televiziune și trainer cu experiență de 10 ani în Public Speaking și dicție, iar după programul de dicție în limba engleză – PeterPiper.ro am strâns în jurul meu profesioniști cu o vastă experiență precum: Carmen Ivanov, Fondatoare Dicție.ro și colegă veche, Ion Alexandru, Redactor-șef Eurosport.ro, Sorin Anagnoste, Conf. univ. dr. la Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, fost manager în Big 4, Cătălina Chinie, Lect. univ. dr. la Facultatea de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine, Project Manager într-una din cele mai mari companii de consultanță din România, Andreea Răceanu, Lect. univ. dr. la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA, și Bianca Savu, Lect. asoc. dr. la Facultatea de Filosofie, Universitatea București și profesor la Școala Europeană.