“Istoria este cea dintâi carte a unei nații”, spunea marele Nicolae Bălcescu, subliniind importanța cunoașterii istoriei în formarea unei conștiințe de neam. Realitatea în care trăim ne arată, mai mult ca oricând, că în jurul nostru, clipă de clipă, se scrie istoria. Națională și universală. În acest context geopolitic delicat, Grupul Clever a lansat un nou produs media, Prima History, un canal de televiziune care le propune telespectatorilor să privească istoria într-un mod lucid pentru că numai cine cunoaște bine trecutul, poate înțelege prezentul și să acționeze în consecință pentru elaborarea unui viitor în siguranță.
Postul de televiziune se vede deja pe rețelele de cablu din România iar din grila de programe a Prima History nu vor lipsi filmele artistice, cele mai valoroase documentare românești cu subiect istoric, dar nici emisiunile de tip magazin sau dezbaterile la care vor participa specialiști din domeniu, profesori universitari și academicieni. “Departe de tonul isteric al talk-show-urilor care populează spațiul public în care cel care țipă mai tare crede că are mai multă dreptate, Prima History vrea să readucă în prim plan tonul academic și dezbaterea de idei. Vom antrena în demersul editorial redactori de la publicații de specialitate, dar și profesori de la Facultățile de Istorie din cadrul celor mai importante universități din țară. Avem colaborări cu cei mai importanți producători de film documentar din Romania”, spune Adrian Bucă, manager de proiect Prima History.
Grupul Clever este unul dintre cei mai mari jucători din piața media, un trust media solid, cu un portofoliul complet ce cuprinde 14 canale de televiziune (PRIMA TV, PRIMA SPORT 1, PRIMA SPORT 2, PRIMA SPORT 3, PRIMA SPORT 4, PRIMA SPORT 5, PRIMA TV 4 K, PRIMA NEWS, PROFIT NEWS, AGRO TV, MEDIKA TV, CINEMARATON, PRIMA COMEDY, PRIMA HISTORY), 8 site-uri (servuscluj.ro, primasport.ro, agro-tv.ro, profit.ro, primatv.ro, cinemaraton.ro, primanews.ro, medikatv.ro) și o platformă media de video streaming (primaplay.ro)
Grupul Clever are peste 500 de angajați și o politică de resurse umane adaptată cerințelor actuale. Echipa este formată din jurnaliști profesioniști, obiectivi și onești iar politica editorială a stațiilor TV din portofoliu și a site-urilor din Grup nu suferă nicio ingerință externă. În plus, Grupul nu are datorii la statul român, achitându-se lunar de obligațiile financiare. În ultimii 5 ani volumul total al taxelor plătite de Grup către Statul Român a depășit 135 de milioane de lei.