Companiile Facebook și Twitter s-au alăturat unei coaliții de 20 de organizații media, cu scopul de a îmbunătăți calitatea știrilor prezentate pe rețelele de socializare și de a lupta împotriva știrilor false, informează The Guardian.
Între cele 20 de organizații media care s-au alăturat rețelei de parteneri, realizată prin First Draft, susținut de Google, se numără Channel 4 News, The Telegraph, The New York Times, Washington Post, BuzzFeed News, ABC News din Australia și Agence France-Presse, scrie News.ro.
Implicarea companiei Facebook este semnificativă în mod special, întrucât rețeaua de socializare are un rol extrem de important în distribuirea și colectarea știrilor, îngrijorările în privința rolului său în distribuirea de știri false sunt în creștere, iar compania impune anumite restricții de conținut.
Rețeaua de parteneri are scopul de a ajuta organizațiile media să lucreze cu companiile tehnologice pentru a îmbunătăți calitatea știrilor prezentate, pentru a eficientiza verificarea informațiilor din rețelele de socializare, precum și pentru a crește accesibilitatea.
Coaliția mai are scopul de a îmbunătăți experiența martorilor contactați de organizațiile media și de a ajuta utilizatorii rețelelor de socializare să evalueze știrile pe care le găsesc.
Áine Kerr, managerul de parteneriate media al Facebook, a spus că rețeaua ar ajuta reporterii să utilizeze Facebook pentru a găsi și a distribui știri într-un mod mai eficient.
”Rețeaua va ajuta Facebook să prezinte produsele, instrumentele și serviciile pe care le-a construit pentru jurnaliști. Învățăm constant să le îmbunătățim, pe baza feedback-ului pe care îl primim de la redacții. Vrem să ne asigurăm că ne creem oportunități de a învăța din industrie și că le ascultăm continuu întrebările și feedback-ul”, a spus Áine Kerr.
Membrii rețelei de parteneri vor dezvolta ghiduri, dar recomandările nu vor avea caracter obligatoriu.
First Draft funcționează ca o coaliție a unor organizații specialiste în știrile prezentate pe rețelele de socializare și verificarea lor, între care se numără Storyful, Bellingcat și Reportedly.
”First Draft lucrează deja cu organizațiile media și platformele sociale, astfel că simțim că avem o poziționare unică, ce ne permite să coordonăm eforturile și să facilităm un progres real în ceea ce privește demersurile pentru schimbările-cheie ce privesc jurnaliștii și publicurile lor”, a declarat managerul First Draft, Jenni Sargent.
Alte organizații care s-au alăturat rețelei de parteneri sunt: Al Jazeera’s AJ+, Breaking News, International Busine