Valoarea pieței de publicitate digitală în anul 2021 a depășit aproximativ 260 milioane euro, în creștere cu 42% comparativ cu 2020.
Estimările agenției Initiative (Media Fact Book) arată că în 2021, publicitatea pe digital a fost de aproape 190 de milioane de euro, iar pentru 2022 este estimat saltul la 225 de milioane de euro, arată Pagina de media.
Televiziunea este, încă, "regina" încasărilor, cu 350 de milioane de euro atrași în reclame în 2022.
CITEȘTE ȘI Codul Rutier, schimbat: Nouă obligație pentru șoferi la folosirea luminilorCea mai activă categorie din digital este Cosmetics and Toiletries, urmată de domeniile Auto, Household Equipment, Pharmaceutical & healthcare și Online retail, arată studiul realizat de Romanian Online Advertising Adspend Study (ROADS).
Zona de cosmetics a cheltuit aproape 30 de milioane de euro în publicitatea digilală, în timp ce partea de auto a totalizat aproape 23 de milioane de euro. Bugete totale de peste 20 de milioane de euro au mai cheltuit în digital sectoarele Pharma și Magazinele Online.
Partea de mobile atrage cele mai mari bugete
După suportul media digital, zona de mobile a afișat cele mai multe campanii din zona de digital: aproape 170 de milioane de euro, în timp ce zona "clasică", de desktop a totalizat aproape 90 de milioane. Cât a fost publicitate clasică și cât programmatic?
Mobile:
Clasică, "tradițională": 143.600.000 euro
Programmatic: 26.000.000 euro
TOTAL: 169.600.000 euro
Desktop:
Clasică, "tradițională": 79.700.000 euro
Programmatic: 10.200.000 euro
TOTAL: 89.900.000
Piața românească de digital în context european
Și pe plan european, piața de publicitate online a înregistrat cel mai bun an de până acum - cu o creștere de 30.5% față de 2020 până la o valoare totală de 92 mld euro, mai arată datele ROADS.