AT&T va separa de grup WarnerMedia, într-o tranzacție de 43 de miliarde de dolari, pentru a-și fuziona proprietățile media cu Discovery și, de asemenea, va reduce dividendele cu aproape jumătate, relatează CNBC.
Acționarii AT&T vor deține 71% din noua companie Warner Bros. Discovery și vor primi 0,24 acțiuni Warner Bros. Discovery pentru fiecare acțiune AT&T pe care o dețin, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După încheierea tranzacției, AT&T va avea 7,2 miliarde de acțiuni diluate aflate în circulație.
AT&T va plăti un dividend de 1,11 dolari pe acțiune, în scădere de la 2,08 dolari pe acțiune.
Acordul pentru anularea achiziției de către AT&T a Time Warner, în valoare de 85 de miliarde de dolari, a fost anunțat la începutul anului trecut, dar unele detalii financiare nu au fost dezvăluite până marți.
AT&T și-a reiterat așteptările ca operațiunea să fie finalizată în trimestrul doi din 2022.
Aceste schimbări permit AT&T să-și concentreze cheltuielile de capital pe construirea rețelei wireless, mai degrabă decât să cheltuie pe conținut de divertisment pentru a concura cu Netflix, Disney și alte servicii de streaming.
AT&T anticipează să cheltuie aproximativ 20 de miliarde de dolari în acest an pentru a investi mai mult în servicii de internet în bandă largă din fibră până la domiciliu și pentru a-și extinde amprenta wireless 5G.
Tranzacția va ajuta, de asemenea, la reducerea datoriilor mari ale AT&T. Grupul a încheiat trimestrul apatru cu o datorie netă de 156,2 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă un raport între datoria netă EBITDA ajustat de aproximativ 3,22 ori.
AT&T a spus că se așteaptă ca raportul datoriei să scadă la 2,5 ori până la sfârșitul anului 2023 și că va lua în considerare răscumpărarea de acțiuni în cazul în care raportul se va reduce în continuare.
Warner Bros Discovery va încerca să ajungă din urmă rivalul mai mare de streaming video Netflix, chiar dacă HBO Max de la WarnerMedia a crescut mai rapid în Statele Unite în trimestrul patru, încheind anul cu 74 de milioane de abonați.
Netflix are peste 222 de milioane de abonați la nivel mondial.