Agenția de presă americană Associated Press a anunțat că își va reduce efectivele cu 8%, ca răspuns la "transformarea sectorului media", pe fondul crizei economice a presei și la două săptămâni după alegerile prezidențiale din Statele Unite.
Un plan de plecări voluntare va fi propus și "unele locuri de muncă vor fi eliminate", a scris Daisy Veerasingham, președinta AP, una dintre cele trei mari agenții de presă din lume, alături de Reuters și Agence France-Presse, într-un e-mail adresat echipelor sale, scrie News.ro.
"În total, aceste schimbări afectează 8% din forța noastră de muncă, dintre care mai puțin de jumătate au un impact asupra activității de știri", a adăugat ea. Conducerea nu a precizat numărul de locuri de muncă sau de jurnaliști afectați.
Fondată în 1846 de ziarele din New York, AP are un statut de cooperativă fără scop lucrativ care furnizează reportaje, fotografii și materiale video pentru mass-media, dar care s-a diversificat în ultimii ani pentru a găsi alte surse de venit. Agenția, care avea 3.200 de angajați în 2018, a publicat peste 375.000 de articole, 1,24 milioane de fotografii și 80.000 de videoclipuri, potrivit cifrelor sale pentru 2023.
"Știm cu toții că sectorul media trece printr-o perioadă de transformare. Clienții noștri se schimbă rapid”, iar "acum trebuie să accelerăm pe această cale", a continuat Daisy Veerasingham.
AP are un rol central în știrile din SUA, în special în timpul alegerilor, unde proiecțiile sale din sondaje și primele rezultate atribuie în mod fiabil victoria candidaților înaintea surselor oficiale.
Pe fondul crizei economice a sectorului, două grupuri media locale, Gannett și McClatchy, au anunțat în 2024 că nu vor mai utiliza conținutul AP.
Potrivit lui Daisy Veerasingham, "cea mai mare parte a schimbărilor va avea loc în Statele Unite, unde prezența noastră este în 50 de state, dar unde trebuie să evoluăm pentru a ne alinia cu nevoile în schimbare ale clienților și ale pieței".