Dacă sunteți un antreprenor la început de drum, dacă aveți o afacere de familie sau dacă nișa afacerii dumneavoastră este una îngustă, însemnă că nu aveți buget mare de marketing și de promovare online. Totuși, trebuie să vă promovați, trebuie să fiți prezent online și să afle clienții de business-ul dumneavoastră.
Chiar și cele mai mici afaceri au nevoia să își asigure prezența online, să comunice cu piața din care fac parte și să își promoveze serviciile și produsele. Și se poate și fără bugete mari, fără mixuri de marketing complexe și planuri de media buy. Am identificat 3 metode de promovare online care pot fi aplicate oricărei afaceri. Sunt recomandate pentru atingerea și menținerea unei comunicări active și a unei vizibilități crescute.
Prezența pe rețelele de socializare - esențială în promovarea online
Clienții oricărei afaceri sunt conectați la rețelele de socializare. Promovarea online înseamnă în special vizibilitate și notorietate, cât mai multă posibil. Cu cât postările și elementele utilizate în comunicare sunt mai originale și mai relevant expuse, cu atât produsul sau serviciile oferite devin mai cerute de piață. Pentru o afacere mică acest lucru poate fi făcut in house, astfel reducându-se costurile. La nivel de strategie si sfaturi privind abordarea acestui canal de promovare se poate solicita o analiză și o strategie de community management, care să reprezinte un cost punctual, one time, fără obligativitatea unei recurențe, de la o agenție de marketing online.
„Dacă toți banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari aș cumpăra creioane și de 18 dolari aș face publicitate la ele. – Henry Ford”
Promovare online bazată pe conținut original și relevant
Dacă afacerea dumneavoastră este prezentă online atunci ar fi bine sa aibă și un website. Pe site-ul afacerii este recomandat să prezentați cât mai detaliat și explicit serviciile pe care le oferiți. Astfel vizitatorii site-ului vor obține cât mai multe informații despre acestea și vor înțelege de ce au nevoie de respectivele servicii. Dacă este magazin online, recomandăm documentarea cât mai detaliat cu putință a produselor. Informații despre dimensiune, culori, caracteristici tehnice, mod de utilizare și, foarte important, încurajarea vizitatorilor de a lăsa testimoniale. Ca toate acestea să aibă succes și să ajute site-ul pentru a deveni vizibil în căutările organice, recomandarea este de a face cel puțin un audit SEO o dată pe trimestru. Este de dorit să se realizeze o monitorizare SEO constantă, astfel încât eforturile de producere de conținut relevant să fie eficient canalizate și site-ul să obțină din ce în ce mai mult trafic organic.
„Am avut trei mari idei la Amazon, idei cu care am rămas timp de 18 ani și care reprezintă și motivul pentru care ne bucurăm de succes: Pune clientul pe primul loc. Inventează. Și ai răbdare. – Jeff Bezos”
Fidelizarea și stimularea clienților deja existenți
Dacă aveți deja un număr de clienți, folosiți această bază de date pentru a atrage și mai mulți. Fiecare dintre ei vă poate recomanda, vă poate promova produsele în comunitatea sa, fiecare client poate fi considerat un ambasador de brand. Faceți campanii de fidelizare prin oferirea de cupoane de reducere, de diverse gratuități și promoții pentru atragerea de noi clienți. Puteți face acest lucru foarte ușor prin campanii de remarketing și promovare prin intermediul newsletterelor.
„Orice afacere poate fi promovată online și în planul de dezvoltare al oricărei afaceri trebuie prevăzută componenta de digital marketing. Online ajungem cel mai ușor la clientul final, îi putem segmenta, profila și le putem livra reclame în funcție de nevoile specifice. – Alexandra Achimescu, ppc specialist AdSymphony”