Până la finalul anului, YouTube va lansa o alternativă la TikTok, care va acomoda în mod special conținut video cu o durată de doar câteva secunde.
YouTube dezvoltă în prezent o alternativă la TikTok, pe care o numește Shorts și care, cel mai probabil, va fi disponibil până la finele acestui an.
Shorts nu va fi o aplicație independentă, ci va exista ca o nouă secțiune în cadrul YouTube.
Utilizatorii vor urca propriile creații video scurte în YouTube și vor putea folosi pe post de coloană sonoră anumite melodii licențiate de YouTube Music.

În ciuda creșterii meteorice a TikTok din ultimii ani, aceasta reprezintă prima încercare de copiere a modelului. Mulți s-ar fi așteptat ca Facebook să fie primul care clonează funcționalitatea TikTok, dat fiind istoricul în materie de copiere a concurenței pe care-l are compania condusă de Mark Zuckerberg.
Însă nici YouTube nu este la prima funcție pe care o copiază de la concurență. Platforma de video a celor de la Google are propria versiune de Stories, conținutul efemer inventat de Snapchat și copiat de multe alte produse, de la Facebook și Instagram, la YouTube și Netflix.
TikTok a crescut în ultimii doi ani cu 125%, conform unui studiu făcut de App Annie, având în prezent o bază de utilizatori de ordinul sutelor de milioane.