Google a anunțat că lansează o nouă modalitate de navigare pentru aplicația sa mobilă de YouTube, care implică gesturile numite swipe.
Noul tip de navigare le permite utilizatorilor să treacă de la un clip video la altul printr-un swipe orizontal. Trasarea unei linii orizontale imaginare cu degetul pe ecran va face ca YouTube să încarce alt video.
Un Swipe de la dreapta la stânga va încărca clipul următor, iar un swipe de la stânga spre dreapta va face revenirea la videoul anterior.
Aplicația va salva poziția în cadrul clipurilor, astfel că în momentul în care se revine la un clip vizionat anterior acesta va fi reluat de la secunda în care a fost întrerupt.
CITEȘTE ȘI Google Assistant va traduce conversații în timp realNavigarea pe bază swipe-uri nu este doar o funcție considerată deja naturală de utilizatorii obișnuiți cu modul de funcționare al aplicațiilor mobile, ci va aduce foarte probabil și alte câștiguri celei mai populare platforme de video.
Ușurința trecerii de la un video la altul pe baza swipe-urilor ar putea crește atât implicarea utilizatorilor, cât și timpul pe care aceștia îl petrec pe YouTube - ceea ce înseamnă și mai multe reclame afișate.
În plus, YouTube ar putea profita de noul tip de navigare pentru a “strecura” reclame între clipuri. Astfel, din când în când, un swipe ar putea duce și la afișarea unei reclame în locul unui video.
Interesant este că această nouă facilitate a început să fie implementată în cadrul aplicației YouTube de iOS, iar compania americană nu a spus nimic legat de disponibilitatea pe Android.
Aplicațiile mobile de YouTube generează 70% din vizionările totale în cadrul platformei.