WhatsApp, aplicația de mesagerie deținută de Meta Platforms, a fost de acord să fie mai transparentă cu privire la modificările aduse politicii sale de confidențialitate introduse în 2021, a declarat Comisia Europeană, în urma plângerilor din partea organizațiilor consumatorilor din Europa, transmite Reuters.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) și Rețeaua europeană a autorităților de protecție a consumatorilor au transmis WhatsApp anul trecut că nu a clarificat modificările într-un limbaj simplu și inteligibil, încălcând legile europene, scrie News.ro.
Autoritățile naționale de reglementare ale membrilor UE pot sancționa companiile pentru nerespectarea legislației.
WhatsApp a acceptat acum să explice modificările aduse contractelor utilizatorilor din UE și modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile și a fost de acord să afișeze vizibil posibilitatea ca utilizatorii să accepte sau să respingă modificările și să se asigure că utilizatorii pot închide cu ușurință notificările pop-up privind actualizările.
De asemenea, compania a confirmat că datele personale ale utilizatorilor nu sunt partajate cu terți sau alte companii Meta, inclusiv Facebook, în scopuri publicitare.
”Consumatorii au dreptul de a înțelege cu ce sunt de acord și ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să folosească platforma”, a declarat comisarul pentru Justiție, Didier Reynders.