Costurile de producție și restricțiile medicale prăbușesc profitul net al Xiaomi cu 67%.
Compania chineză Xiaomi a înregistrat vineri o scădere accentuală a veniturilor în trimestrul al doilea, pe măsură ce cea mai mare piață de smartphone-uri din lume s-a contractat, lovită de restricțiile stricte legate de Covid-19. Vânzările au scăzut cu 20% de la un an la altul, până la 70,17 miliarde de yuani (10,31 miliarde de dolari), ratând estimările și marcând un declin mai accentuat față de trimestrul precedent, când compania a înregistrat prima scădere a veniturilor de la listarea sa la bursă, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Profitul net a scăzut cu 67%, la 2,08 miliarde de yuani, ratând, de asemenea, estimările analiștilor. ”Pe piața chineză, a avut loc o revenire a pandemiei, așa că, în consecință, cererea a fost dificilă și slabă”, a declarat președintele Xiaomi, Wang Xiang, într-o discuție telefonică cu analiștii referitoare la venituri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Wang a adăugat că creșterea prețurilor combustibililor, costurile de producție și inflația au afectat și vânzările în străinătate. Profitul net a scăzut ca urmare a presiunii de lichidare a stocurilor prin vânzări și promoții.
Consumul din China a fost afectat de impactul restricțiilor din Shanghai și din alte orașe, în prima jumătate a anului. Datele din această săptămână au arătat că a doua mare economie a lumii a încetinit în mod neașteptat în iulie, în timp ce se străduia să lase în urmă impactul asupra creșterii din trimestrul încheiat în iunie al restricțiilor legate de Covid, ceea ce a determinat o reducere a dobânzilor de către banca centrală.
CITEȘTE ȘI iPhone 14 ar putea fi lansat la începutul lunii septembrieSectorul telefoanelor mobile din China, care stagnează de mult timp, a fost afectat în mod special de recesiune, livrările de telefoane scăzând cu 10% în trimestrul al doilea, în termeni anuali, potrivit companiei de cercetare Canalys. Vânzările de smartphone-uri Xiaomi, care generează mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei, au scăzut cu 29%.
În 2021, Xiaomi a înregistrat o creștere a vânzărilor după ce a câștigat cotă de piață de la rivalul Huawei Technologies, a cărui capacitate de a achiziționa componente a fost afectată de sancțiunile SUA. Cu toate acestea, explozia vânzărilor a fost de scurtă durată, iar prețul acțiunilor companiei a scăzut cu aproape 40% de la începutul anului 2022, lovit de încetinirea economiei chineze și de slăbirea creșterii din străinătate.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Flavius Holerga, CEO Morpheus: O să ridicăm finanțare în momentul în care o să trecem de faza de closing beta. Focusul e pe produs acumÎn India, cea mai puternică piață a Xiaomi din afara Chinei, compania a fost supusă unor anchete guvernamentale pentru că ar fi evitat plata taxelor. Autoritățile fiscale indiene au confiscat în aprilie active de 725 de milioane de dolari, pretinzând că Xiaomi a transferat ilegal fonduri în străinătate sub pretextul plăților de redevențe. Xiaomi a negat orice faptă greșită.
Piața slabă a smartphone-urilor din China și la nivel global a determinat compania să caute noi oportunități, această declarând la începutul acestei luni că a început să testeze vehicule cu conducere autonomă în anumite orașe din China.