Veniturile Xiaomi au scăzut cu 20% în trimestrul 2

Veniturile Xiaomi au scăzut cu 20% în trimestrul 2
scris 21 aug 2022

Costurile de producție și restricțiile medicale prăbușesc profitul net al Xiaomi cu 67%.

Compania chineză Xiaomi a înregistrat vineri o scădere accentuală a veniturilor în trimestrul al doilea, pe măsură ce cea mai mare piață de smartphone-uri din lume s-a contractat, lovită de restricțiile stricte legate de Covid-19. Vânzările au scăzut cu 20% de la un an la altul, până la 70,17 miliarde de yuani (10,31 miliarde de dolari), ratând estimările și marcând un declin mai accentuat față de trimestrul precedent, când compania a înregistrat prima scădere a veniturilor de la listarea sa la bursă, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Profitul net a scăzut cu 67%, la 2,08 miliarde de yuani, ratând, de asemenea, estimările analiștilor. ”Pe piața chineză, a avut loc o revenire a pandemiei, așa că, în consecință, cererea a fost dificilă și slabă”, a declarat președintele Xiaomi, Wang Xiang, într-o discuție telefonică cu analiștii referitoare la venituri.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Snap renunță să mai producă drona Pixy CITEȘTE ȘI Snap renunță să mai producă drona Pixy

Wang a adăugat că creșterea prețurilor combustibililor, costurile de producție și inflația au afectat și vânzările în străinătate. Profitul net a scăzut ca urmare a presiunii de lichidare a stocurilor prin vânzări și promoții.

Consumul din China a fost afectat de impactul restricțiilor din Shanghai și din alte orașe, în prima jumătate a anului. Datele din această săptămână au arătat că a doua mare economie a lumii a încetinit în mod neașteptat în iulie, în timp ce se străduia să lase în urmă impactul asupra creșterii din trimestrul încheiat în iunie al restricțiilor legate de Covid, ceea ce a determinat o reducere a dobânzilor de către banca centrală.

iPhone 14 ar putea fi lansat la începutul lunii septembrie CITEȘTE ȘI iPhone 14 ar putea fi lansat la începutul lunii septembrie

Sectorul telefoanelor mobile din China, care stagnează de mult timp, a fost afectat în mod special de recesiune, livrările de telefoane scăzând cu 10% în trimestrul al doilea, în termeni anuali, potrivit companiei de cercetare Canalys. Vânzările de smartphone-uri Xiaomi, care generează mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei, au scăzut cu 29%.

În 2021, Xiaomi a înregistrat o creștere a vânzărilor după ce a câștigat cotă de piață de la rivalul Huawei Technologies, a cărui capacitate de a achiziționa componente a fost afectată de sancțiunile SUA. Cu toate acestea, explozia vânzărilor a fost de scurtă durată, iar prețul acțiunilor companiei a scăzut cu aproape 40% de la începutul anului 2022, lovit de încetinirea economiei chineze și de slăbirea creșterii din străinătate.

VIDEO PROFIT LIVE Flavius Holerga, CEO Morpheus: O să ridicăm finanțare în momentul în care o să trecem de faza de closing beta. Focusul e pe produs acum CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Flavius Holerga, CEO Morpheus: O să ridicăm finanțare în momentul în care o să trecem de faza de closing beta. Focusul e pe produs acum

În India, cea mai puternică piață a Xiaomi din afara Chinei, compania a fost supusă unor anchete guvernamentale pentru că ar fi evitat plata taxelor. Autoritățile fiscale indiene au confiscat în aprilie active de 725 de milioane de dolari, pretinzând că  Xiaomi a transferat ilegal fonduri în străinătate sub pretextul plăților de redevențe. Xiaomi a negat orice faptă greșită.

Piața slabă a smartphone-urilor din China și la nivel global a determinat compania să caute noi oportunități, această declarând la începutul acestei luni că a început să testeze vehicule cu conducere autonomă în anumite orașe din China.

viewscnt
Afla mai multe despre
xiaomi
china