Veniturile Huawei Technologies au crescut cu 40% în primul semestru al anului, la 245,5 miliarde de yuani (36,67 miliarde dolari), de la 175,9 miliarde de yuani în urmă cu un an, dar marja operațională a scăzut ca urmare a investițiilor făcute de grupul chinez în producția de smartphone-uri, relatează MarketWatch.
Huawei, al treilea mare producător de smartphone-uri din lume în funcție de vânzări, după Samsung Electronics și Apple, încearcă să concureze cei doi rivali nu doar în China ci și pe piețele externe, cum sunt cele din Europa și Orientul Mijlociu, scrie News.ro.
Marja operațională a scăzut în primele șase luni ale anului de la 18% în urmă cu un an la 12%.
Huawei nu a dezvăluit și profitul net.
CITEȘTE ȘI Tesla vrea să lanseze un SUV compact, camioane și un serviciu de ridesharing, în următorii 10 ani”Reducerea modestă a marjei operaționale este în mare parte rezultatul investițiilor mai mari pentru susținerea creșterii viitoare”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei chineze.
În primul semestru al anului trecut, veniturile Huawei au avansat cu 30% raportat la intervalul similar din 2014.
Potrivit datelor firmei de cercetare a pieței Gartner, vânzările de smartphone-uri ale Huawei au crescut cu 59%, la peste 28 de milioane de unități, iar cota de piață a companiei a urcat de la 5,4% în urmă cu un an la 8,3%.
În primele trei luni ale acestui an, liderul pieței, Samsung Electronics, a înregistrat o cotă de piață de 23%, iar Apple de 15%.