Valoarea integrală a sumelor achitate digital în 2015 a crescut cu peste 60% comparativ cu anul trecut, depășind 135 de milioane de euro, iar valoarea medie achitată per tranzacție online s-a situat la 230 lei, conform unei analize realizate de o companie de plăți digitale.
Majoritatea plăților intermediate de companie anul trecut au fost pentru produse IT&C, servicii și pachete turistice, dar și home & deco, fashion, produse de înfrumusețare, cărți și jocuri digitale. Dacă o tranzacție medie digitală realizată de români în 2015 s-a ridicat la 230 lei, unii au ales să achite sume record, în valoare de peste 10.000 euro, pentru mobilier high-end sau pachete turistice în destinații exotice.
"Anul trecut a fost încă unul cu creșteri pe toate liniile, în care ne-am convins că plățile digitale nu mai sunt viitorul, ci prezentul din realitatea românească. NETOPIA mobilPay continuă avangarda plăților mobile și pe mobilPay Wallet, singurul portofel digital din țară cu care se pot achita cumpărături la hypermarket, facturi, masa la restaurant și, mai nou, întreținerea la bloc", a spus Antonio Eram, CEO NETOPIA mobilPay.
CITEȘTE ȘI SAP achiziționează Roambi, întărindu-și poziția de piață pe segmentul Cloud AnalyticsAchizițiile realizate de români prin aplicația mobilPay Wallet au crescut, de asemenea, cu peste 200% în 2015, volumul lor urcând cu 400%.
În ceea ce privește valoarea medie a tranzacției prin portofelul digital, aceasta s-a ridicat, anul trecut, la circa 50 lei, în scădere cu 50% față de 2014, pe fondul numărului ridicat de tranzacții realizate pentru servicii mici din punct de vedere valoric, precum biletele de transport în comun și taxa de pod.
Sursa: Agerpres