Unul din trei români folosește telefonul mobil pentru shopping, aparatul fiind utilizat cu precădere pentru apelare, accesarea email-ului, expedierea de mesaje, căutare pe Internet și pentru camera foto.
Potrivit studiului "Utilizarea dispozitivelor mobile în România", realizat de EY România, 98% dintre respondenți folosesc dispozitivele mobile pentru apelare, 91% pentru acces email, 89% pentru expediere de mesaje și căutare pe internet, 86% pentru camera foto, în timp ce doar 34% le folosesc pentru shopping și numai 22% pentru diseminarea de fișiere
De asemenea, 45% dintre utilizatorii dispozitivelor mobile utilizează între 8 și peste 10 aplicații, 21% folosesc între 5 și 8 aplicații și 33% folosesc între 1 și 5 aplicații. În funcție de vârsta respondenților, cei care folosesc cele mai multe aplicații au 35-45 ani, urmați de cei de 25-35 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Corelația dintre vârsta respondentului și folosirea dispozitivului mobil ne arată că cele mai mari procente se întâlnesc la categoria de vârstă 35-45 ani, pentru: apelare - 35%, shopping - 37%, jocuri - 39%, distracție - 37%, căutare/interne - 36%, camera foto - 36%. În ce privește numărul de aplicații folosite cei care folosesc cele mai multe aplicații sunt respondenții de 35-45 ani, urmați de cei de 25-35 ani și de cei cu vârsta de 45-55 ani", se arată într-un comunicat al EY.
Respondenții de 35-45 ani utilizează cel mai des aplicațiile de jocuri, educație și călătorii și cel mai puțin de muzică și lifestyle. Cei de 25-35 ani utilizează cel mai des aplicațiile de lifestyle, health & fitness și entertainment și cel mai puțin de business și călătorii. Cei de 45-55 ani utilizează cel mai des aplicațiile de finanțe, business și călătorii și cel mai puțin jocuri și health & fitness.
Cei mai importanți consumatori de conținut video sunt cei de 35-45 ani, din care 32% spun că vizionează peste 15 conținuturi video, urmați de respondenții de 25-35 ani, din care 28% spun că vizionează peste 15 conținuturi video pe săptămână. Așa cum era de așteptat, generația celor de 18-25 ani consumă mai mult conținut video decât cea a celor de peste 55 ani, care într-o proporție mare spune că nu consumă nici un conținut video.