Uniunea Europeană ar putea interzice serviciile companiilor de tehnologie care nu respectă reglementările UE, a declarat comisarul pentru piața internă Thierry Breton publicației germane Welt am Sonntag, în condițiile în care Comisia Europeană finalizează regulile pentru companiile din sectorul internetului, transmite Reuters.
Breton va anunța pe 2 decembrie noile proiecte de reglementări, cunoscute sub numele de Legea pentru Servicii Digitale și Legea pentru Piețele Digitale, împreună cu comisarul pentru Concurență Margrethe Vestager, scrie News.ro
Regulile vor stabili o listă cu ceea pot sau nu pot face companiile online cu putere pe piață, obligându-le să își împărătșească date cu companiile concurente și cu autoritățile de reglementare și să nu își promoveze serviciile și produsele incorect.
Noile proiecte de reguli vin în timp ce criticii giganților tehnologici americani, care includ companii și organisme din industrie, pun la îndoială hotărârile UE împotriva Google, divizia grupului Alphabet, afirmând că nu i-au limitat comportamentul anticoncurențial. Unii doresc ca autoritățile din UE să meargă mai departe decât să ordone companiilor să oprească astfel de practici.
Proiectul de reguli ar permite UE să interzică accesul companiilor sau a unei părți din serviciile lor în blocul format din 27 de țări, ca opțiune extremă. Până la adoptarea proiectului de reglementări, autoritățile de reglementare nu au puterea de a impune astfel de interdicții.
”Regulile stricte trebuie să fie aplicabile. Pentru aceasta avem nevoie de arsenalul adecvat de măsuri posibile: amenzi, excluderea companiilor sau a unor părți din serviciile lor de pe piața unică, insistăm să se divizeze dacă vor să păstreze accesul pe piața unică. Sau o combinație a tuturor acestora”, a declarat Breton pentru Welt am Sonntag
El a adăugat că aceste sancțiuni se vor aplica numai companiilor care nu respectă normele UE și că cele mai dure măsuri vor fi utilizate numai în circumstanțe excepționale.
Un semn al îngrijorării companiilor de tehnologie față de noile reglementări, Google a lansat luna trecută o strategie de 60 de zile pentru a atrage aliați în SUA care să se opună acestor proiecte.