Comisarul antitrust al Uniunii Europene, Margrethe Vestager, a avertizat Apple să acorde un tratament egal tuturor aplicațiilor de pe platforma sa, pe fondul schimbărilor legate de confidențialitatea datelor al producătorului de iPhone-uri, care au atras acuzații de practici anticoncurențiale din partea Facebook, transmite Reuters.
Apple va cere utilizatorilor de iPhone-uri, din această primăvară, să își dea consimțământul pentru urmărirea datelor lor pentru reclamele personalizare, afirmând că vrea să protejeze viața privată a utilizatorilor.
CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanțiÎn schimb, acest fapt va limita abilitatea aplicațiilor de a colecta date din telefoanele oamenilor pentru publicitatea țintită, scrie News.ro.
Facebook se află printre cei mai vocali critici, pentru că va pierde o parte substanțială din venituri în urma măsurii Apple.
Într-o postare pe blog din luna decembrie, Facebook a descris comportamentul Apple ca fiind anticoncurențial, afirmând că platforma de publicitate personalizată a Apple va fi exceptată de la noua cerință de a oferi utilizatorilor dreptul de a opta dacă să fie urmăriți de părți terțe.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Vestager a spus că, în timp ce problema are legătură cu viața privată, se poate transforma într-o problemă antitrust dacă Apple influențează piața.
“Poate fi o problemă de concurență, dacă Apple nu tratează în același mod aplicațiile proprii”, a afirmat Vestager luni, într-un interviu.
Vestager a spus că până acum nu a primit o plângere legată de schimbările vizate de Apple.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Aurel Nețin, despre premium în businessComisarul a adăugat că măsura Apple referitoare la confidențialitatea datelor este similară cu propunerea sa de anul trecut pentru limitatea puterii giganților americani de tehnologie și de a permite consumatorilor să aibă un control mai mare asupra datelor lor personale.
”Este un lucru foarte bun de a avea o posibilitate clară de a opta. Dacă ne uităm la Legea Serviciilor Digitale, legea pentru Piețele Digitale, sunt unele soluții pe care le analizăm”, a arătat Vestager.
Apple nu a fost disponibilă imediat pentru comentarii. Compania a afirmat că posibilitatea de a opta se va aplica tuturor dezvoltatorilor care urmăresc utilizatorii, între care și Apple, dar că deoarece platforma sa de publicitate nu urmărește utilizatorii, opțiunea este discutabilă.
Apple este vizată în prezent de două investigații ale UE, una referitoare la sistemul de plăți mobile Apple Pay și una referitoare la App Store.