Platforma de socializare X a lui Elon Musk, ByteDance, proprietarul TikTok, și Booking.com pot îndeplini criteriile UE care să le supună unor reguli tehnologice dure, ca așa-ziși ”gardieni”, a anunțat Comisia Europeană, după notificările companiilor, transmite Reuters.
Legea piețelor digitale (Digital Markets Act - DMA) desemnează companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar și capitalizarea de piață de cel puțin 75 de miliarde de euro (81 de miliarde de dolari) ca gardieni, care furnizează un serviciu de platformă de bază pentru utilizatorii de afaceri, arată news.ro.
Astfel de companii sunt obligate să-și facă aplicațiile de mesagerie să interopereze cu aplicațiile concurente și să lase utilizatorii să decidă ce aplicații să preinstaleze pe dispozitivele lor, printre alte obligații, începând cu 7 martie. Nu au voie să-și favorizeze propriile servicii față de cele ale rivalilor sau să împiedice utilizatorii să elimine software-ul sau aplicațiile preinstalate.
”Comisia are acum 45 de zile lucrătoare pentru a decide dacă va desemna companiile drept gardieni. Comisia va evalua, de asemenea, orice argument prezentat de companiile care au depus prezentarea pentru a respinge prezumția că acestea ar trebui să fie desemnate ca gatekeepers”, a declarat instituția.
ByteDance a fost etichetat drept gardian în iulie anul trecut, dar TikTok a contestat acest lucru la a doua cea mai înaltă instanță din Europa. Nu este clar ce alte servicii ale ByteDance ar putea fi considerate servicii de bază ale platformei în cadrul DMA.
Booking.com a spus anul trecut că se așteaptă să se încadreze în grupul de gardieni în acest an, ca urmare a creșterii numărului de utilizatori.
CITEȘTE ȘI VIDEO Lenovo a creat un laptop cu ecran transparentAlphabet, Amazon, Apple, Meta și Microsoft au fost desemnate gardieni anul trecut.
TikTok a câștigat bătălia atenției în România, Social Media este într-o ușoară scădere pe piața locală, dar Facebook este în continuare platforma care generează cel mai mult trafic către propriul website.
INFOGRAFICE POT FI VĂZUTE ÎN MATERIAL ȘI ÎN GALERIA FOTO
Sunt concluziile apărute în noul studiu realizat de Datareportal, privind mediul digital în România anul trecut, și prezentate în Comunitatea Social Media de Paul Ardeleanu.
CITEȘTE ȘI FOTO - CEO-ul PPC, care tocmai a cumpărat afacerea Enel din România, a venit la CiolacuTikTok a câștigat bătălia atenției în România: în acest moment, un utilizator de TikTok petrece mai mult timp pe această platformă decât orice alt utilizator ai oricărei alte platforme, respectiv 32 ore și 30 minute pe lună. Pe locul 2 este Youtube cu 30 ore și apoi pe 3 este Facebook cu 13 ore
Numărul de utilizatori pe TikTok este la un pas distanță să depășească numărul de utilizatori pe Facebook. În timp ce Facebook a pierdut 1.3 milioane de utilizatori, TikTok a câștigat 1.7 milioane în aceeași perioadă. Cel mai probabil, 2024 va fi primul an când TikTok va depăși Facebook în România, este arătat.
CITEȘTE ȘI FOTO Alte troleibuze Solaris au fost scoase pe străzile BucureștiuluiInstagram este la o distanță mare în acest top, cu doar 5.3 milioane de utilizatori față de TikTok cu 8.97 milioane utilizatori.
Facebook este în continuare platforma care generează cel mai mult trafic către propriul website. Deși TikTok câștigă bătălia atenției, este o atenție bazată mult pe divertisment. În schimb Facebook generează peste 90% din tot traficul generat din Social Media.
CITEȘTE ȘI Reacția Uber și Bolt la amenințările de grevă ale taximetriștilorSocial Media în România este într-o ușoară scădere, atât ca număr de utilizator, cât și timpul alocat platformelor. Numărul de utilizatori a scăzut de la 13.5 milioane la 13.3 milioane, iar timpul petrecut pe Social a scăzut de la 2 ore și 32 de minute la 2 ore și 7 minute