TikTok urmează modelul Facebook și începe să-și doteze rețeaua socială cu funcții adiacente, printre care una de comerț electronic și alta de recrutare a angajaților.
ByteDance, compania chineză care deține TikTok, a început colaborarea cu mai multe branduri din Europa, pentru a testa o funcție de comerț electronic, prin care companiile își pot vinde direct produsele în TikTok.
În fapt, Douyin, versiunea TikTok pentru piața chineză, are de mult timp funcții de e-commerce, care s-au dovedit deja a fi un mare succes. În primul an, acestea au generat 26 de miliarde de dolari din vânzări.
Compania-mamă, ByteDance, încearcă acum să reproducă succesul și în restul lumii, începând cu Europa. Deși a mai cochetat sporadic cu ideea de comerț electronic, TikTok va implementa acum aceste funcții la nivelul întregii platforme.
În același timp, TikTok a început testarea unui instrument prin care companiile pot recruta angajați, iar oamenii își pot găsi loc de muncă.
În această fază, instrumentul nu este integrat în platforma socială, ci ia forma unei pagini web separate, unde brandurile pot lista job-urile disponibile. De asemenea, în cadrul testului, noua funcționalitate a fost activată doar pentru un număr limitat de companii.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Dan Fați, CEO Dacris: Firmele se pregătesc pentru revenirea angajaților la birouri. Tombole cu premii, ciocolată, mic dejun pentru cine vine la birou. Pandemia a sporit gradul de suprasolicitare de trei ori, la 25%Utilizatorii TikTok își pot posta CV-ul pe pagina noului serviciu. Însă, spre deosebire de serviciile tradiționale de recrutare, aici accentul este pus pe prezentarea personală în format video.
CV-urile video vor putea fi postate și pe profilul personal din cadrul platformei sociale.