Compania aeriană de stat Tarom va introduce pe trei rute, de la jumătatea lui august, un serviciu de intranet, denumit Airfi, care va permite pasagerilor să aibă acces, de pe dispozitive mobile, la știri, chat, muzică, informații și o platformă de cumpărături online, a declarat joi directorul general interimar al companiei, Gabriel Stoe.
Deja instalat de mai mult timp pe mai multe linii aeriene internaționale, Airfi este oferit în parteneriat cu firma de servicii Dnata Catering, parte a grupului Emirates și va fi disponibil de la jumătatea lunii august, pentru cursele de Barcelona, Madrid și Dubai, scrie News.ro.
“Nevoia de informație, mobilitate și conectivitate permanentă ne-a determinat să lansăm un serviciu prin care pasagerii au posibilitatea de a afla cele mai noi informații, să vadă filmul favorit sau să afle toate datele despre călătorie și destinația finală”, a declarat Stoe.
Conectarea la sistemul AirFi se face direct din browserul dispozitivului mobil, nefiind necesară instalarea vreunei aplicații. De asemenea, interfața este scalabilă oricărei rezoluții sau dimensiuni ale ecranului dispozitivului mobil, fie că este vorba de telefon, tabletă sau laptop. Pasagerii vor avea acces doar la platforma dispozitivului, nu și la internet.
Stoe a dat asigurări că nu vor exista costuri suplimentare care să fie transferate pasagerilor, platforma cu jocuri, filme, chat, știri și cumpărături online fiind funcțională doar în timpul zborului, nu la aterizare sau la decolare.
Toate tranzacțiile realizate în timpul zborului se vor executa la aterizarea pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, când dispozitivul își va face update-urile.
Consola respectivă are o autonomie de 14 ore, nu este conectată la niciun dispozitiv al avionului, putând fi mutată ușor de pe un avion pe altul. Pe un avion mai mare, cum este Airbus A310, vor fi necesare trei sau patru astfel de dispozitive, dar pe celelalte aparate, cu o capacitate de până la 180 de locuri, sunt suficiente două, potrivit sursei citate.