Departamentul de Justiție al Statelor Unite a dat în judecată Adobe, pe care o acuză că a ascuns taxe de anulare anticipată și a forțat utilizatorii să plătească abonamente scumpe.
Adobe „a prejudiciat consumatorii prin înscrierea acestora în cel mai profitabil abonament, fără a dezvălui în mod clar termenii importanți ai planului" se arată în acuzare.
În principiu, procurorii americani spun că Adobe a ascuns taxele mari în paragrafele cu fonturi mici, în spatele unor link-uri și a unor casete de text opționale. De asemenea, compania ar fi îngreunat în mod intenționat dezabonarea utilizatorilor.
CITEȘTE ȘI YouTube escaladează, din nou, lupta cu instrumentele adblockDepartamentul de Justiție arată că, pentru dezabonare, clienții erau trecuți printr-un proces „oneros și complicat”, care implica navigarea prin mai multe pagini web și ferestre pop-up.
Apoi, continuă acuzare, dacă, într-un final, după multă străduință reușeau să parcurgă complicatul proces, clienții erau „ambuscați” cu o taxă de reziliere anticipată, menită a-i descuraja să se mai dezaboneze.
Aceleași piedici, conform procurorilor, erau puse în aplicare și atunci când clienții încercau să se dezaboneze prin telefon sau chat. În plus, reprezentanții companiei închideau pur și simplu apelurile și chat-urile, iar clienții erau nevoiți să reia întregul proces când reveneau.
Adobe a făcut trecea de la prețul unic la abonamente în 2012, când a început să vândă abonamente lunare și anulare pentru folosirea unor produse precum Photoshop, Illustrator și InDesign.