Cei peste 6.300 de sateliți ai Starlink (SpaceX) vor oferi Wi-Fi celor 1.000 de aeronave ale companiei aeriene americane United Airlines la viteze de până la 220 megabiți pe secundă. Gratuit pentru toți pasagerii, anunță Corriere della Sera.
United Airlines, a treia cea mai mare companie aeriană din lume, face echipă cu Elon Musk pentru a aduce conexiune rapidă la internet la bordul celor 1.000 de avioane ale sale în fiecare colț al lumii, scrie G4Media.ro
În următoarele luni, la bordul aeronavelor vor fi instalate dispozitive care se vor conecta la rețeaua de sateliți a Starlink, o companie care aparține SpaceX fondată de proprietarul și al Tesla și X, fostul Twitter. Acest lucru a fost anunțat într-o notă chiar de compania americană, fără a clarifica însă valoarea tranzacției.
United – care în Europa este aliat cu grupul Lufthansa – va începe testarea serviciului la începutul anului viitor și îl va introduce pe zborurile de pasageri mai târziu în 2025. Conexiunea rapidă va fi disponibilă nu numai pe dispozitivele portabile ale călătorilor, ci și pe cele peste 100 000 de ecrane instalate pe scaunele aeronavelor din flotă.
„Tot ceea ce puteți face la sol, veți putea face în curând la bordul unui avion United, la 35.000 de picioare”, a comentat directorul general al operatorului aerian Scott Kirby.
Starlink este compania SpaceX pentru accesul la internet din spațiu. În prezent, are peste 6.300 de sateliți pe o orbită relativ joasă în jurul Pământului. Sateliții lucrează în tandem pentru a transmite acoperire Internet în bandă largă. Potrivit experților, distanța mai mică până la planetă este esențială: spre deosebire de alte sisteme de internet prin satelit care se află pe orbite mult mai înalte, apropierea Starlink de Pământ reduce „latența” (adică întârzierea în comunicarea rețelei), deoarece semnalele trebuie să parcurgă o distanță mai mică. Viteza de conectare a Starlink variază între 40 și 220 de megabiți pe secundă, puțin mai puțin de jumătate din ceea ce oferă fibra optică la sol.
CITEȘTE ȘI China se opune majorării tarifelor comerciale din SUA și promite măsuri pentru apărarea intereselor firmelor saleCu o viață din ce în ce mai conectată și peste tot pentru companiile aeriene a devenit din ce în ce mai complicat să ofere Wi-Fi care nu mai este în pas cu vremurile. Și astfel, dacă Delta Air Lines s-a bazat pe Viasat – concurent al Starlink -, Hawaiian Airlines, Air Baltic și Qatar Airways au ales compania lui Musk, care va furniza în curând serviciul și pentru Air New Zealand și Zipair (în Japonia). În ceea ce privește costurile, se procedează oarecum în ordine aleatorie. De exemplu: United și Delta oferă serviciul gratuit, dar alți transportatori – cum ar fi American Airlines și aproape toate companiile aeriene europene – percep taxe suplimentare.
United oferă în prezent conexiune la internet la bord prin intermediul mai multor furnizori. Unul este Panasonic – care oferă Wi-Fi în special pe zborurile intercontinentale -, celălalt este Viasat (pe rutele din SUA, Canada, Mexic, America Centrală și Caraibe), Thales (în SUA) și Gogo (Intelsat) pe zborurile interne și avioanele regionale. Și nu este gratuit. Pentru fideli 8 $, pentru toți ceilalți 10 $ pe zboruri scurte și medii.