Fără a oferi prea multe detalii privind problema, Spotify a resetat parolele unora dintre utilizatorii săi pentru a-i forța pe aceștia să-și aleagă parole noi.
Un număr necunoscut de utilizatori Spotify au fost înștiințați pe e-mail că le-a fost resetată parola de la cont. Aceștia s-au văzut nevoiți să-și aleagă o nouă parolă în urma resetării.
Singura informație pe care a oferit-o Spotify utilizatorilor în acest sens a fost clasica sintagmă “activitate suspicioasă detectată”, care poate însemna mai multe tipuri de probleme.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Contactat pentru o completare, Peter Collins, purtătorul de cuvânt al companiei, a spus că măsura a fost luată ca o precauție și că le recomandă utilizatorilor să nu folosească aceleași parole pe care le au și în cazul altor conturi.
Se pare că oficialul Spotify sugerează că au fost depistate încercări de spargere a conturilor pe baza datelor de logare furate în urma spargerii serverelor altor servicii.
Este deja un tip de atac destul de comun - folosirea parolelor furate în urma spargerii unui server, pentru a ataca alt serviciu pe baza parolelor pe care utilizatorii le folosesc pentru mai multe site-uri și servicii.
Însă, fără mai multe informații concrete din partea Spotify, este doar o speculație.
Și precauția reprezintă un motiv bun pentru resetarea parolelor. Facebook, Netflix și chiar Spotify au mai făcut acest lucru în trecut, când baze mari de date cu parolele au fost furate de hackeri și folosite pentru a încerca spargerea altor conturi pe baza lor.