Avansul tehnologic schimbă radical modul în care muncim, iar internetul și dispozitivele portabile creează, în același timp, oportunități și responsabilități. Companiile descoperă noi canale de distribuție și șansa de a-și crește performanța, în timp ce angajații beneficiază de libertatea și toate celelalte avantaje pe care noile tehnologii le oferă.
Despre cum schimbă tehnologia domeniul business, am stat de vorbă cu Vasile Voicu, Manager Managementul Produsului, Segment Business, Telekom Romania.
Cum schimbă tehnologia de ultimă oră modul în care lucrează angajatul modern?
În momentul de față angajatul nu mai este “legat de birou” mulțumită dezvoltării tehnologice. În acest sens, Telekom Romania oferă atât angajaților, cât și angajatorilor soluții de smart working, eficientizând activitățile unei companii într-un mod inteligent. Acestea oferă o mai mare flexibilitate și eficiență operațională prin transformarea, de exemplu, a unui telefon sau a unei tablete într-un adevărat birou mobil, fără a îngrădi în niciun fel accesul la resursele companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Care sunt principalele tehnologii care fac un angajat modern mai eficient?
Printre cele mai eficiente se numără soluțiile de colaborare inteligentă, sau cele de comunicații unificate, care integrează servicii de voce, video, chat, file sharing și, nu în ultimul rând, aplicațiile care folosesc tehnologia cloud. Utilizatorii pot, printr-un simplu login, să utilizeze, în condiții de siguranță, indiferent de loc și oră, documente, prezentări sau propuneri de business. Concret, clienții companii ai Telekom Romania beneficiază de acces la pachetele Office 365, o soluție completă care cuprinde servicii de e-mail și stocare de date, mobilitate și interconectivitate, prin integrarea aplicațiilor Office (Word, Excel, PowerPoint) cu servicii de comunicații unificate, găzduite în cloud. Office 365 este oferit de Telekom Romania pe bază de abonament lunar, ca serviciu independent sau împreună cu pachetele MagentaONE.
Pentru cei care lucrează mult pe teren, cum sunt agenții de vânzări, smart working înseamnă acces la informații din teren centralizate în timp real sau posibilitatea de facturare “on the move” în așa fel încât agentul să poată închide rapid un contract. Aceste soluții sunt diponibile încă de acum. Pentru clienții care activează în zona de vânzări, în portofoliul Telekom se regăsește Smart Bill Cloud, aplicația care asigură toate serviciile de facturare, oricând, de oriunde, de pe orice dispozitiv mobil și cu oricâți utilizatori simultan. La rândul său, Sedona Mobile POS, o aplicație software care se poate instala pe tablete sau telefoane inteligente, permite utilizarea acestor dispozitive ca puncte de vânzare mobile, accesibile din orice loc.
Există o veche idee preconcepută conform căreia angajatul trebuie să stea "legat de birou" pentru a-și face treaba. Mai e valabilă în ziua de azi?
Depinde de felul în care managementul unei companii privește relația cu angajații săi. Însă, din punct de vedere tehnologic, așa cum spuneam și mai devreme, telefoanele, tabletele și laptopurile pot substitui cu succes munca într-un spațiu de lucru tradițional; devin adevărate birouri mobile de unde pot fi accesate toate resursele necesare pentru ca o afacere să își deruleze activitatea fără sincope: de la Windows, web, Software as a Service, aplicații, la experiența 4G pentru servicii de date. Și lista poate continua.
Care sunt cele mai eficiente mijloace de comunicare moderne potrivite majorității domeniilor de activitate?
E-mailul rămâne un mijloc de comunicare practic și eficient, însă reprezintă un punct slab atunci când compania nu își ia măsuri împotriva atacurilor cibernetice. Dar această vulnerabilitate poate fi eliminată dacă sunt folosite conexiuni securizate de tip VPN sau produse de securitate precum cele Norton. Le avem în portofoliu, iar acestora li se adaugă Secure Backup & Recovery, un spațiu virtual securizat în cloud, dedicat păstrării copiilor de siguranță ale fișierelor importante (documente, imagini, e-mail ș.a.m.d.), care pot fi accesate oricând în mod securizat prin interfața web. În caz de furt sau de defectare a calculatorului, sau în cazul pierderii fișierelor din eroare umană, datele pot fi recuperate din cloud, pe un alt calculator.
În afară de e-mail, aș aminti și serviciul de videoconferință. Chiar dacă nu este folosit la scară largă, acesta ajută la fidelizarea clienților când li se prezintă anumite proiecte, dar și la integrarea în echipă pentru angajații care lucrează în afara biroului. Iar accesul la o rețea de Internet de mare viteză, mai ales dacă dispune de bandă garantată, așa cum este serviciul MetroNET oferit de Telekom Romania, videoconferințele se pot desfășura în cele mai bune condiții.
Ce avantaje au companiile care folosesc soluții cloud ori VPN?
Sunt protejate de orice tip de atacuri pentru că sunt securizate. Pot să își deruleze activitatea “la foc continuu”, de oriunde și pot rula un trafic foarte mare de date fără să întâmpine blocaje, dacă ne referim la conexiunile de Internet pentru companii. În plus, soluțiile în cloud au avantajul scalabilității, cu alte cuvinte, clientul poate folosi doar resursele de care are nevoie într-un anumit moment.