Google a anunțat că va modifica algoritmul pe baza căruia se stabilește ierarhia rezultatelor în cazul căutărilor mobile, luând în calcul și viteza de încărcare.
Algoritmul de rankare al site-urilor mobile în Google se va modifica și va ține cont de viteza cu care se încarcă aceste site-uri. Astfel, site-urile care se încarcă mai repede vor fi favorizate, iar cele care se încarcă mai greu se vor regăsi mai jos în pagina de rezultate a căutărilor.
Drept urmare, viteza de încărcare a paginilor va influența numărul de vizitatori care vor intra din Google pe site-urile mobile. Administratorii preocupați de traficul din Google vor trebui să-și optimizeze versiunea mobilă a site-ului pentru a se încărca cât mai rapid.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Viteza de încărcare a site-urilor mobile este doar unul din numeroasele criterii de care algoritmul Google ține cont când creează lista de rezultate pentru căutări. Cei de la Google spun că efectele modificărilor se vor vedea în special în cazul site-urilor foarte lente.
Această modificare face parte din ceea ce Google numește „Speed Update” și va intra în vigoare în luna iulie.
Nu este pentru prima oară când Google ia în calcul viteza de încărcare. Același lucru este valabil în cazul site-urilor pentru desktop de mai mult timp.
De altfel, Google favorizează încă din februarie 2016 site-urile care folosesc tehnologia proprie AMP (Accelerated Mobile Page), o tehnologie care, prin încărcarea doar a elementelor HTML importante ale unei pagini, duce la afișarea aproape instantanee a acestora pe telefoanele mobile.
Pentru Google este important să pună accentul pe zona de mobile, ținând cont că cele mai multe căutări se fac de pe dispozitivele mobile. Numărul de căutări de pe mobile le-au depășit pe cele de pe desktop încă din 2015, iar ultimele evaluări făcute anul trecut arată o proporție de 60% - 40% în favoarea căutărilor de pe telefoane.
Conform Statcounter, Google are o cotă de piață de aproximativ 95% pe zona de mobile. Singurul concurent care depășește un procent este motorul de căutare chinez Baidu, care deține 2,24% din piață. Bing al celor de la Microsoft, spre exemplu, are o cotă de 0,5%.