Reclamele a peste 400 de branduri, între care Coca-Cola și Starbucks, au dispărut de pe Facebook, după eșuarea unor discuții de ultim moment pentru oprirea unui boicot legat de propagarea urii pe rețeaua de socializare, transmite Reuters.
Grupuri de protecție a drepturilor civile au atras sprijinul multinaționalelor pentru a presa gigantul de media socială să ia măsuri concrete pentru a bloca propagarea urii, în urma morții afro-americanului George Floyd în custodia poliției și a mișcării împotriva nedreptăților rasiale care s-a extins la nivel național în Statele Unite, scrie News.ro.
Directori ai Facebook, între care s-a aflat Carolyn Everson, vicepreședintă pentru soluții de afaceri la nivel global, și Neil Potts, director pentru politici publice, au avut marți cel puțin două întâlniri cu advertiserii, în ajunul intrării în vigoare a boicotului de o lună, au declarat trei surse care au participat la discuții.
CITEȘTE ȘI Apple Arcade renunță la jocurile care nu creează un engagement suficientDirectorii nu au oferit detalii despre modul în care vor combate răspândirea urii, au spus sursele. În schimb, au făcut referire la comunicatele de presă recente, nemulțumindu-i pe advertiserii participanți la discuții, care consideră că planurile sunt insuficiente.
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a acceptat să se întâlnească cu organizatorii boicotului, a spus un purtător de cuvânt.
Unul dintre grupuri, Anti-Defamation League, a anunțat că întâlnirea va avea loc săptămâna viitoare, luni sau marți.
Grupurile pentru protejarea drepturilor civile, între care Anti-Defamation League, NAACP și Color of Change, au lansat campania “Stop Hate for Profit” (opriți ura pentru profit) după ce George Floyd a murit sufocat sub genunchiul unui polițist care îl arestase.
Grupurile au adresat Facebook 10 solicitări, între care permisiunea ca persoanele hărțuite puternic să poată discuta cu un angajat al companiei și rambursarea banilor plătiți pentru reclame de către brandurile ale căror reclame sunt afișate lângă un conșinut ofensator care ulterior este retras.
Directorii Facebook au discutat cu directori generali, membri ai consiliilor de administrație și cu directori de marketing ai unor advertiseri mari, pentru a-i convinge să renunțe la boicot, au declarat două persoane apropiate discuțiilor.
Este improbabil ca boicotul să aibă un impact financiar major pentru Facebook. Cele mai mari 100 de branduri prezente pe Facebook au general în 2019 numai 6% din veniturile anuale ale companiei, de 70 de miliarde de dolari, potrivit unei note de cercetare a Morningstar, care citează date ale Pathmatics.
Facebook a anunțat anul trecut că cei mai importanți 100 de advertiseri au reprezentat sub 20% din veniturile totale din publicitate.
Informațiile referitoare la boicot au reduc capitalizarea de piaț a Facebook cu 56 de miliarde de dolari, după un declin de 8% al acțiunilor companiei, vinerea trecută. Dar acțiunile au crescut marți cu 3%, iar în acest an au avansat cu 8%.