Profitul net al Facebook a crescut cu 76,6% în primul trimestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, la 3,06 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 49%, la 8,03 miliarde de dolari, dar acțiunile companiei au scăzut după închiderea tranzacțiilor de miercuri, din cauza îngrijorării investitorilor legată de perspective, transmite Reuters.
Veniturile din publicitatea pe dispozitive mobile au reprezentat 85% din veniturile totale din publicitate de 7,86 miliarde de dolari, comparativ cu aproximativ 82% cu un an în urmă, scrie News.ro.
Analiștii anticipau în medie veniturile totale din publicitate de 7,68 miliarde de dolari, potrivit FactSet.
Acțiunile Facebook au scăzut miercuri, în timpul tranzacțiilor electronice de după închiderea bursei din New York, cu 2,4%, la 148,12 dolari pe unitate, după ce marți au închis la un nivel record de 153,5 dolari pe unitate.
Operatorul celei mai mari rețele de socializare din lume, care se apropie de aniversarea a cinci ani de la lansarea ofertei sale publice inițiale, caută noi tipuri de publicitate pentru a-și suplimenta principalele surse de venituri, a căror creștere se putea tempera în acest an.
Directorul financiar David Wehner a declarat într-o conferință cu analiștii susținută după raportarea rezultatleor financiare trimestriale că creșterea veniturilor va încetini semnificativ pe parcursul acestui an, reiterând avertismentele anterioare ale companiei că anunțurile publicitare vor atinge un prag maxim, respectiv o limită dincolo de care ar deranja utilizatorii.
Noi produse, precum spoturi publicitare difuzate în mijlocul unor video-uri sau care apar în aplicația Messenger ar putea alimenta creșterea, dar Wehner și directorul general Mark Zuckerberg au spus miercuri că planurile respective sunt în stadiu preliminar.
CITEȘTE ȘI După crima din SUA transmisă live, Facebook angajează 3.000 de persoane care să monitorizeze conținutul violent sau ilegalÎn același timp, cheltuielile vor crește în acest an cu 40%-50%, față de 2016, exercitând presiuni asupra profitabilității.
Nivelul ridicat al cheltuielilor a contribuit la scăderea cotației acțiunilor, a explicat Josh Olson, analist la firma Edward Jones.
Facebook ar urma să genereze în acest an venituri din publicitatea mobilă de 31,94 miliarde de dolari, la nivel global, în creștere cu 42,1% față de 2016, potrivit firmei de analiză a pieței eMarketer.
Această creștere ar conferi Facebook o cotă de 22,6% pe piața mondială a publicității mobile, liderul pieței urmând să fie Google, cu o cotă de 35,1%, estimează eMarketer.
Facebook a continuat să se apropie în primul trimestru de pragul de 2 miliarde de utilizatori, cu un număr de 1,94 de oameni care i-au folosit lunar serviciul de socializare în perioada analizată, în urcare cu 17% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Analiștii anticipau un număr de 1,91 miliarde de utilizatori lunar și venituri totale de 7,68 miliarde de dolari, conform FactSet.
Zuckerberg a declarat tot miercuri că Facebook va angaja anul viitor 3.000 de persoane pentru a monitoriza și a exclude din rețeaua de socializate criminalii, sinucigașii și alte persoane care postează materiale nepotrivite, care au devenit un pericol pentru imaginea companiei.