Magazinul oficial de aplicații pentru Android aniversează 10 ani de existență cu promoții și un nou logo.
Lansat în 2012, patru ani mai târziu decât App Store, Google Play Store împlinește 10 ani de când oferă, sub o formă sau alta, acces la conținut digital pentru smartphone-urile cu Android.
Cunoscut la început drept Android Market, magazinul digital al celor de la Google vindea mult mai multe produse decât în prezent. De aici puteau fi cumpărat inclusiv telefoanele Nexus, vândute de Google, dar produse de diverși parteneri, precum HTC sau LG.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un robot a fracturat degetul unui copil în timpul unui turneu de șah la MoscovaPentru a marca aniversarea, Play Store primește un nou logo. Nu este o schimbare radicală de design în ceea ce privește logo-ul. În fapt, schimbare constă doar în folosirea unor culori mai vii.
Cu aceeași ocazie, pentru o perioadă limitată, Google va oferi de 10 ori mai multe puncte în cadrul programului de recompense Play Points. Aceste puncte pot fi folosite pentru achiziții în cadrul Play Store, însă, programul de recompense nu este disponibil și în România.
În cei 10 ani de existență, Play Store nu a fost scutit de controverse sau de obișnuitele schimbări confuze de strategie operare de Google. Deși s-a lăudat mereu cu măsurile automatizate de securitate pe care le folosește pentru protejarea utilizatorilor, în Play Store sunt descoperite frecvent aplicații și jocuri cu diverse tipuri de malware care ajung pe telefoanele celor care le instalează fără a avea cea mai mică bănuială.
Mai nou, la fel ca App Store, Play Store se vede nevoit să renunțe la unele din politicile anticoncurențiale de care se bucură de când există. Legislația din Europa și din alte regiuni obligă deja sau va obliga în viitor Google și Apple să accepte sisteme terțe de plată.