Noul software auto CarPlay al Apple ar putea fi un cal troian în industria auto

Noul software auto CarPlay al Apple ar putea fi un cal troian în industria auto
scris 25 iul 2022

Apple se folosește de popularitatea iPhone-urilor pentru a-și mări prezența în industria auto, dar producătorii de automobile nu sunt prea siguri ce simt în legătură cu asta, potrivit unui articol publicat de CNBC.

Apple a anunțat următoarea generație a software-ului său pentru mașini CarPlay în iunie, care preia interfața cu utilizatorul de pe toate ecranele interioare, înlocuind indicatoarele de carburant și alte cadrane cu o versiune digitală alimentată de iPhone-ul șoferului. Compania a sugerat că CarPlay ajută producătorii de automobile să vândă vehicule, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Microsoft Office blochează macro-urile CITEȘTE ȘI Microsoft Office blochează macro-urile
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Managerul de inginerie al Apple, Emily Schubert, a spus că 98% dintre mașinile noi din SUA vin cu CarPlay instalat. Ea a oferit o statistică șocantă: 79% dintre cumpărătorii din SUA ar cumpăra o mașină doar dacă este compatibilă cu CarPlay.

”Este o caracteristică obligatorie atunci când cumpărați un vehicul nou”, a spus Schubert în timpul unei prezentări a noilor funcții.

Industria auto se confruntă cu o alegere neatrăgătoare: oferiți CarPlay și renunțați la venituri potențiale și șansa de a face o schimbare majoră în industrie sau cheltuiți masiv pentru a dezvolta propriul software de infotainment și pentru a răspunde unui număr posibil în scădere de cumpărători de mașini care vor cumpăra un vehicul nou fără CarPlay.

Producătorii de mașini vând servicii și funcții suplimentare proprietarilor de vehicule în mod regulat, pe măsură ce mașinile se conectează la internet, obțin funcții de conducere autonomă și trec de la alimentarea cu benzină la alimentarea cu electricitate și baterii.

Piața de software auto va crește cu 9% pe an până în 2030, mai rapid decât industria auto generală, potrivit unui raport realizat de McKinsey.

Software-ul auto ar putea reprezenta vânzări de 50 de miliarde de dolari până în 2030, prevăd analiștii McKinsey.

Apple vrea o parte din această piață. GM, care nu a fost inclus într-o prezentare a Apple, obține deja venituri de 2 miliarde de dolari pe an din abonamentele pentru astfel de servicii destinate mașinilor și se așteaptă ca acestea să crească la 25 de miliarde de dolari pe an până în 2030.

Tesla, care nu acceptă CarPlay, a pus recent în vânzare funcțiile sale de asistență pentru șofer ”FSD”, inclusiv parcare automată și păstrarea benzii de circulație, ca un abonament care costă până la 199 dolari pe lună.

Producătorii de automobile din China încep să creeze vehicule electrice care se integrează profund cu aplicațiile lor, permițând șoferilor să obțină reparații, să se conecteze cu alți proprietari sau chiar să-și înlocuiască bateriile închiriate.

Orange România face primul pas spre fuziunea cu fostul Telekom România Communications CITEȘTE ȘI Orange România face primul pas spre fuziunea cu fostul Telekom România Communications

”Credem că acest lucru ar putea face în cele din urmă ca Apple să furnizeze servicii prin intermediul platformelor de senzori auto”, a scris analistul Goldman Sachs Rod Hall, în iunie, despre următoarea generație CarPlay.

Următoarea generație de CarPlay va avea nevoie de o acceptare semnificativă din partea producătorilor de automobile pentru a oferi software-ului Apple acces la sistemele de bază. Apple a sugerat că și-a asigurat cooperarea mai multor producători de automobile importante.

”Producătorii de automobile din întreaga lume sunt încântați să aducă această nouă versiune de CarPlay clienților”, a adăugat Schubert, înainte de a afișa un slide cu 14 mărci de producători de automobile, între care Ford, Mercedes-Benz și Audi.

Observatorii din industrie cred că producătorii de mașini trebuie să adopte serviciile software – și să privească oferta Apple cu scepticism – pentru că în caz contrar riscă să rămână în urmă.

”Este o perioadă foarte dificilă în industrie, în care companiile auto cred că încă construiesc mașini. Nu este așa. Ei construiesc software pe roți, nu știu asta și îl ignoră”, a declarat Conrad Layson, analist senior la AutoForecast Solutions.

Noua versiune de CarPlay ar putea fi un imens motor de venituri emergente pentru Apple. În primul rând, dacă un utilizator iubește interfața CarPlay a iPhone-ului, atunci este mai puțin probabil să treacă la un telefon Android. Aceasta este o prioritate strategică pentru Apple, care generează majoritatea veniturilor sale prin vânzările de hardware.

În al doilea rând, deși compania nu percepe încă o taxă producătorilor de automobile sau furnizorilor, ar putea vinde servicii pentru vehicule în același mod în care distribuie software-ul iPhone.

În iunie, Apple a dezvăluit că a explorat funcții care integrează comerțul în cabina mașinii. O nouă caracteristică anunțată în această vară le-ar permite utilizatorilor CarPlay să navigheze la o pompă de benzină și să plătească combustibilul de pe tabloul de bord al mașinii, potrivit Reuters.

Apple generează deja zeci de miliarde din App Store și va spori aceste venituri asta dacă decide vreodată să taxeze serviciile în mașini.

În 2021, de exemplu, Apple a atras vânzări totale în App Store cuprinse între 70 de miliarde de dolari și 85 de miliarde de dolari - din care ia între 15% și 30%, în funcție de aplicație.

În prezent, Apple nu acceptă un procent din achizițiile efectuate pe aplicațiile iPhone pentru bunuri sau servicii fizice.

Noul CarPlay permite, de asemenea, Apple să colecteze cunoștințe și date la nivel înalt despre modul în care oamenii își folosesc vehiculele. Acestea sunt informații valoroase dacă va ajunge vreodată să-și lanseze propria mașină, care a fost în curs de dezvoltare extrem de secretă de ani de zile.

viewscnt
Afla mai multe despre
carplay
apple