PepsiCo și Starbucks se alătură unui număr tot mai mare de companii mari care au decis să suspende temporar publicitatea pe Facebook și alte rețele de socializare, pentru a protesta față de răspândirea urii.
Surse citate de Fox Business News au spus că PepsiCo nu se va mai promova pe Facebook, potrivit Reuters.
Suspendarea promovării plătite a PepsiCo pe Facebook va avea loc în lunile iulie și august, iar sursele au descris măsura ca ”un boicot global” față de publicitatea pe Facebook, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
PepsiCo nu a răspuns imediat unei solicitări din partea Reuters pentru comentarii.
Starbucks a anunțat că va suspenda temporar promovarea ”pe platformele de socializare” și că va avea discuții interne și cu pertenerii media și organizațiile de protecție a drepturilor civile pentru oprirea răspândirii urii. Compania va continau să facă postări pe rețelele de socializare, dar fără să plătească pentru promovare, potrivit CNBC.
Cu toate acestea, Starbucks a precizat că nu se alătură campaniei de boicot #StopHateForProfit, care a fost lansată la începutu lacestei luni de mai multe organizații.
”Credem în unirea comunităților, atât în persoană cât și online și suntem împotriva discursului care răspândește ură. Credem că se poate face mai mult pentru a crea comunități online mai primitoare și mai incluzive și că atât liderii de afaceri cât și creatrii de politici trebuie să colaboreze pentru a face o schimbare reală”, a anunțat Starbucks.
Un purtător de cuvânt al Starbucks a precizat că măsura nu include YouTube, care este deținută de Google.
Coca Cola a anunțat la rândul său, vineri, că va suspenda promovarea pe rețelele de socializare la nivel global, în timp ce Unilever va opri publicitatea pe Facebook, Pinstagram șși Twitter în Statele Unite până la 31 decembrie.
Sâmbătă, grupul Diageo a informat că va suspenda promovarea plătită la nivel mondial !”pe plaformele de socializre majore”, începând din luna iulie.
După de un grup de organizații au făcut un apel pentru suspendarea publicității pe Facebook în luna iulie, peste 100 de companii, între care Levi’s, Patagonia, REI, Lending Club și The North Face și-au exprimat intenția de a participa, potrivit unei liste gestionate de Sleeping Giants.
Din grupul organizator fac parte organizații precum Anti-Defamation League, NAACP, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press și Common Sense, care au cerut ”companiilor mari care se promovează pe Facebook să arate că nu vor susține o compania care pune profitul înaintea siguranței”.
Organizațiile cer Facebook să controleze mai strict dezinformările și răspândirea urii, prin măsuri precum crearea unei linii separate de moderare pentru utilizatorii care afirmă că au devenit ținte din cauza rasei sau a religiei sau posibilitatea ca cei care se promovează să vadă cât de frecvent apar reclamele lor lângă conținut care a fost ulterior eliminat din dezinformare sau urmă, iar în acest caz să primească înapoi banii plătiți.
Anul trecut, Facebook a obținut venituri din publicitate în valoare totală de 69,7 miliarde de dolari, de la milioane de advertiseri.