Utilizarea serviciilor și produselor Google ar aduce companiilor din România afaceri anuale de 4,3 miliarde lei (900 milioane euro), potrivit estimărilor Public First, a anunțat, marți, Google.
Google prezintă rezultatele unui studiu asupra impactului pe care produsele Google - de la Search, YouTube și Maps la Android, Ads și AdSense - îl au în viața oamenilor și companiilor din România. Cifra de 4,3 miliarde lei se bazează în cea mai mare parte pe beneficiile generate de utilizarea Google Search și Google Ads, scrie News.ro.
În ultimii cinci ani, activitatea economică sprijinită de Google Search și Google Ads a crescut mai mult decât dublu în termeni nominali, se arată în raport.
CITEȘTE ȘI Europol închide peste 30.000 de domenii de internet pentru încălcarea proprietății intelectuale”Pentru fiecare utilizator de internet din România, valoarea medie aferentă utilizării produselor Google Search, Maps și YouTube este estimată la 130 de lei pe lună. Suma a fost calculată folosind estimări privind timpul economisit, facilitarea accesului la informații, conexiunile create, precum și date din sondaje privind suma minimă cu care consumatorii cred că ar trebui să fie despăgubiți dacă ar pierde accesul la fiecare dintre produse”, se arată în comunicat.
Utilizarea produselor Search și Maps înseamnă și economie de timp pentru oameni, potrivit companiei. Potrivit studiului, românii economisesc cel puțin 23 de ore anual folosind Google Search și 3 ore pe an prin Google Maps.
”Google Search este folosit de oameni de toate vârstele pentru a învăța lucruri noi. Majoritatea românilor, indiferent de vârstă, folosesc Search pentru a găsi informații. Potrivit raportului Public First, 93% dintre utilizatorii de Google Search caută pe Google informații despre un anumit subiect cel puțin odată pe lună. 59% dintre utilizatorii de Google Search de peste 65 de ani spun că îl folosesc în mod regulat pentru a învăța lucruri noi”, se arată în comunicat.
Căutarea online reprezintă acum modalitatea cea mai importantă prin care clienții ajung la companii, se arată în concluziile studiului. Potrivit calculelor estimative ale Public First pentru România, în medie, fiecare leu cheltuit în Google Ads generează companiilor câștiguri de 8 lei.
”Pentru angajați, utilizarea de produse precum G Suite sau Search duce la creșterea productivității, deprinderea de noi competențe și îi ajută în dezvoltarea carierei. Estimările Public First privind beneficiile obținute de firmele din România din economia de timp și creșterea productivității, generate de utilizarea Google Search and G Suite, se ridică la cel puțin 14 miliarde anual”, se arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI Facebook lansează un instrument pentru transferul fotografiilor pe alte platformeÎn ceea ce privește cariera, 74% dintre utilizatorii de Search din România cu vârsta între 18-24 ani spun că folosesc Google pentru a găsi un loc de muncă, iar 63% îl folosesc pentru a găsi sfaturi cu privire la CV-ul lor.
“În ultimii ani, Google a oferit utilizatorilor săi produse utile în viața de zi cu zi - de la motorul de căutare, hărți și traducere la instrumente pentru companii, precum Global Market Finder lansat recent, dar și cursuri de competențe digitale, sub umbrela Atelierului Digital. Raportul lansat astăzi dă o masura a impactului nostru în activitățile cotidiene și în economie, și totodată ne ajută să lansăm mai multe inițiative și proiecte viitoare în România”, declara Elisabeta Moraru, Country Manager Google România.