Propunerile Google pentru îmbunătățirea concurenței în comerțul online aduc rezultate, a declarat comisarul pentru Concurență Margrethe Vestager, sugerând că operatorul celui mai folosit motor de căutare din lume ar putea să evite viitoare amenzi.
Google, parte a grupului Alphabet, a propus anul trecut să permită rivalilor săi în serviciile de comparare a prețurilor să liciteze pentru spațiile de publicitate din partea de sus a paginii de căutare, oferindu-le șansa să concureze de pe poziții de egalitate. Google a încercat în acest fel să răspundă autorităților de reglementare europene, după ce Comisia Europeană i-a aplicat o amendă record de 2,4 miliarde de euro pentru favorizarea serviciului propriu, scrie agenția Reuters, citată de News.ro.
În luna septembrie, compania a propus Comisiei Europene un al doilea raport, iar respingerea acestuia ar putea duce la amenzi de până la 5% din cifra sa de afaceri zilnică, medie.
Vestager a spus că a observat progrese comparativ cu primul raport al Google din iunie, care a arătat că unele companii concurente au beneficiat de măsurile companiei.
CITEȘTE ȘI Chirițoiu: 2018 are șanse să intre pe locul doi în topul amenzilor aplicate de instituție. Avem propunere de sancțiune pentru Orange și pe piața RCA, plus retail și turism”Am primit un nou raport referitor la complianță...și am observat îmbunătățiri ale datelor, dar o urmărim foarte, foarte atent și nu am luat încă o decizie ”, a afirmat Vestager, care a participat vineri la Globsec Tatra Summit.
”Google oferă spațiu publicitar cu discount pentru a respecta ordinul antitrust al UE”, potrivit unei note a Baird Equity Research, publicată pe 30 septembrie.
Unele companii concurente din Marea Britanie, Franța. Germania și Statele Unite au spus că schimbările făcute de Google nu sunt suficiente, iar Vestager a arătat că știe despre aceste plângeri.