Propunerile Google pentru îmbunătățirea concurenței în comerțul online aduc rezultate, a declarat comisarul pentru Concurență Margrethe Vestager, sugerând că operatorul celui mai folosit motor de căutare din lume ar putea să evite viitoare amenzi.
Google, parte a grupului Alphabet, a propus anul trecut să permită rivalilor săi în serviciile de comparare a prețurilor să liciteze pentru spațiile de publicitate din partea de sus a paginii de căutare, oferindu-le șansa să concureze de pe poziții de egalitate. Google a încercat în acest fel să răspundă autorităților de reglementare europene, după ce Comisia Europeană i-a aplicat o amendă record de 2,4 miliarde de euro pentru favorizarea serviciului propriu, scrie agenția Reuters, citată de News.ro.
În luna septembrie, compania a propus Comisiei Europene un al doilea raport, iar respingerea acestuia ar putea duce la amenzi de până la 5% din cifra sa de afaceri zilnică, medie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Vestager a spus că a observat progrese comparativ cu primul raport al Google din iunie, care a arătat că unele companii concurente au beneficiat de măsurile companiei.
”Am primit un nou raport referitor la complianță...și am observat îmbunătățiri ale datelor, dar o urmărim foarte, foarte atent și nu am luat încă o decizie ”, a afirmat Vestager, care a participat vineri la Globsec Tatra Summit.
”Google oferă spațiu publicitar cu discount pentru a respecta ordinul antitrust al UE”, potrivit unei note a Baird Equity Research, publicată pe 30 septembrie.
Unele companii concurente din Marea Britanie, Franța. Germania și Statele Unite au spus că schimbările făcute de Google nu sunt suficiente, iar Vestager a arătat că știe despre aceste plângeri.