Vreme de cel puțin trei luni, Facebook și Instagram nu vor mai avea voie să folosească pentru targetarea personalizată a reclamelor datele obținute prin urmărirea utilizatorilor din Norvegia.
Autoritatea pentru protecția datelor din Norvegia a trimis gigantului american Meta un ordin prin care-i interzice să mai folosească pe teritoriul țării practicile actuale de targetare cu reclame, care presupun urmărirea și folosirea unei mari cantități de date personale obținute ilegal.
Ordinul intră în vigoare pe 4 august și interzice Meta să mai folosească practicile de până acum vreme de trei luni. Fiecare zi de abatere îi va aduce companiei americane amenzi de aproape 90.000 de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Norvegia devine, astfel, prima țară europeană care pune în practică decizia dată pe 4 iulie de Curtea Supremă de Justiție a Uniunii Europene, care a ajuns la concluzia că este ilegal ca Meta să folosească datele personale pentru targetarea cu reclame a utilizatorilor, fără să obțină acceptul acestora.
Jurisprudența creată de noua decizie a Curții Supreme a Uniunii Europene are la bază un principiu similar cu modul în care Apple le-a impus tuturor aplicațiilor pentru propriile platforme să obțină acordul utilizatorilor înainte să-i poată urmări pe aceștia.
Interdicția temporară va putea fi ridicată în momentul în care Meta va implementa instrumente de targetare cu reclame care nu mai încalcă normele europene.