Gigantul japonez al jocurilor video Nintendo a anunțat că cele mai recente jocuri Pokémon au stabilit un record de vânzări, deoarece continuă să producă blockbustere înainte de sezonul crucial al sărbătorilor de iarnă, transmite CNBC.
Compania cu sediul central din Kyoto, Japonia, a declarat că vânzările de jocuri Pokémon Scarlet și Pokémon Violet pentru Nintendo Switch au depășit 10 milioane de unități în primele trei zile de la lansarea lor globală pe 18 noiembrie. Acesta este cel mai înalt nivel de vânzări pentru debutul unui joc din istoria Nintendo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Succesul Nintendo cu Pokémon vine la două luni după ce Splatoon 3 a atins un record de vânzări pe piața internă în Japonia, semn că gigantul jocurilor de noroc atinge obiectivul cu jocurile înainte de sărbători, scrie News.ro
Pokémon este una dintre cele mai recunoscute și mai longevive francize Nintendo. Nintendo a dat o nouă viață seriei lansând Pokémon Sword și Pokémon Shield, în urmă cu trei ani, și Brilliant Diamond și Shining Pearl anul trecut.
Pokémon Scarlet și Pokémon Violet sunt diferite, deoarece sunt jocuri open-world, permițând jucătorilor să exploreze mediul de joc fără a finaliza misiunile într-un mod liniar.
Industria jocurilor video a cunoscut un boom în timpul pandemiei de Covid-19 ,în 2020 și 2021, deoarece oamenii au rămas blocați acasă în timpul restricțiilor. Dar ,pe măsură ce economiile s-au redeschis, industria a început să se normalizeze, ceea ce a afectat giganții jocurilor video, inclusiv Nintendo, Sony și Microsoft .
”Cu noul Pokémon, Nintendo a realizat o performanță rară între toate companiile de jocuri video: a obținut două succese într-un 2022 dificil pentru industrie”, a declarat Serkan Toto, CEO al companiei de consultanță Kantan Games, cu sediul în Tokyo, pentru CNBC.
”Sigur, Pokémon este aproape întotdeauna un pariu sigur, dar noul titlu a depășit așteptările, la fel cum a făcut Splatoon 3 la începutul acestui an.”
Investitorii susțin Nintendo datorită succeselor sale recente. Acțiunile companiei au crescut cu peste 11% în acest an, depășind nivelul indicelui de referință al Japoniei Nikkei 225.
În septembrie, Nintendo a efectuat o împărțire a acțiunilor în proporție de 10 pentru 1, care a stimulat, de asemenea, încrederea investitorilor.
Nintendo are, de asemenea, o serie puternică de jocuri. Toto se așteaptă ca The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, programat pentru lansare în mai, să fie următorul hit major al companiei.
Dar Nintendo nu este singurul gigant al jocurilor care intră puternic în sezonul sărbătorilor. Sony a declarat miercuri că titlul God of War Ragnarok, pentru consola sa PlayStation, s-a vândut în 5,1 milioane de copii în prima sa săptămână, făcându-l cel mai rapid vândut debut al oricărui joc first party al companiei. Jocurile first party sunt cele realizate de un studio de jocuri deținut de Sony.
Acțiunile Sony au încheiat tranzacțiile de joi, de la bursa din Japonia, în creștere cu peste 2%.