Meta Platforms, compania-mamă a Facebook și Instagram, a întrerupt o campanie de dezinformare legată de autoritățile chineze, pe care compania de socializare a descris-o drept ”cea mai mare operațiune de influență secretă multiplatformă cunoscută din lume”, transmite CNBC.
Compania a eliminat peste 7.700 de conturi și 930 de pagini de pe Facebook.
Rețeaua de influență a generat postări pozitive despre China, cu un accent deosebit pe comentariile pozitive despre provincia Xinjiang din China, unde tratamentul guvernului față de grupul minoritară uigură a determinat sancțiuni internaționale, scrie News.ro.
Rețeaua a încercat, de asemenea, să răspândească comentarii negative despre SUA și dezinformare în mai multe limbi despre originile pandemiei de Covid-19, a spus Meta.
Rețeaua a fost sau este prezentă pe aproape toate platformele de social media populare, inclusiv Medium, Reddit, Tumblr, YouTube, și X, cunoscută anterior ca Twitter, conform companiei.
Meta a început să caute semne ale unei operațiuni de influență chineză pe propriile sale platforme, după ce rapoartele din 2022 au evidențiat modul în care o campanie de dezinformare legată de guvernul chinez a vizat o organizație neguvernamentală pentru drepturile omului.
”Aceste operațiuni sunt mari, dar sunt stângace și ceea ce nu vedem este un semn real că își construiesc audiențe autentice pe platforma noastră sau în altă parte pe internet”, a declarat liderul global al Meta pentru informații despre amenințări, Ben Nimmo.
Cercetătorii Meta au reușit să conecteze această ultimă rețea de dezinformare cu o campanie anterioară de influență din 2019, cu numele de cod Spamouflage.
”Luați împreună, evaluăm că Spamouflage este cea mai mare operațiune de influență secretă multiplatformă cunoscută până în prezent. Deși oamenii din spatele acestei activități au încercat să-și ascundă identitățile și coordonarea, ancheta noastră a găsit legături cu persoane asociate cu forțele de ordine chineze”, a spus Meta în raportul său trimestrial privind amenințările.
CITEȘTE ȘI Un startup din SUA, co-fondat de un român, a obținut 7 milioane de dolari finanțareMeta a identificat și întrerupt și alte operațiuni și a publicat o analiză mai detaliată a unei campanii de dezinformare rusă pe care a identificat-o la scurt timp după începutul războiului din 2022 din Ucraina.
Perturbarile vin înaintea a ceea ce va fi probabil un ciclu electoral controversat.
Preocupările legate de rolul campaniilor de influență în alegerile trecute au determinat platformele de social media, inclusiv Meta, să instituie linii directoare mai stricte atât cu privire la tipul de conținut politic permis, cât și la etichetele pe care le adaugă conținutului respectiv.
Campaniile de influență au afectat utilizatorii Meta în trecut, în special scandalul Cambridge Analytica din 2016.
CITEȘTE ȘI Compania chineză Huawei, acord pe tehnologii 5G cu rivalii suedezi de la EricssonDar această rețea de dezinformare, deși prolifică, nu a fost eficientă, au spus directorii de securitate cibernetică Meta într-o teleconferință informativă.
Paginile campaniei au avut împreună peste 500.000 de urmăritori, dintre care majoritatea erau neautentici și din Bangladesh, Brazilia și Vietnam.