Compania Meta, care deține Facebook, Instagram și WhatsApp, a anunțat că de acum le va cere consimțământul utilizatorilor din Uniunea Europeană înainte de a autoriza partajarea datelor lor în scopul publicității țintite pe rețelele sale sociale, potrivit AFP.
Noua prevedere urmărește să îndeplinească "cerințele de reglementare în evoluție", a transmis gigantul american al internetului într-o postare pe blog, în urma unei dispute cu autoritatea de supraveghere a confidențialității din Irlanda, unde compania își are sediul european, scrie Agerpres.
Meta a primit două amenzi mari în valoare totală de 390 de milioane de euro în ianuarie de la autoritatea de reglementare irlandeză, acționând în numele UE, pentru încălcări ale Regulamentului european privind datele (GDPR).
În principal, Meta a fost privată de baza legală care îi permitea să compileze, să stocheze și să analizeze datele a sute de milioane de europeni care utilizează serviciile sale fără a le cere în mod oficial consimțământul. Decizia autorității de reglementare a obligat-o să le solicite utilizatorilor consimțământul specific pentru a le oferi publicitate țintită.
În prezent, utilizatorii care se înscriu pe Facebook și Instagram au această permisiune de partajare a datelor activată în mod implicit, ceea ce permite Meta să genereze reclame extrem de personalizate și extrem de profitabile.
"Astăzi ne anunțăm intenția de a schimba baza legală pe care o folosim pentru a prelucra anumite date în scopul publicității personalizate pentru persoane fizice" cu sediul în UE, precum și în Elveția, Norvegia, Islanda și Liechtenstein, a explicat Meta.
"Nu există un impact imediat asupra serviciilor noastre în regiune. Odată activată această schimbare, agenții de publicitate vor putea în continuare să desfășoare campanii publicitare personalizate pentru a ajunge la potențialii clienți", a dat asigurări grupul californian, indicând că menține "un dialog constructiv" cu autoritățile de reglementare.
CITEȘTE ȘI Hackerii folosesc AI-ul pentru a crea malware, avertizează FBIEuropa este o piață cheie pentru Meta. La sfârșitul anului 2022, Facebook avea aproximativ 300 de milioane de utilizatori activi zilnic în Europa, dintr-un total de două miliarde la nivel mondial, europenii generând aproximativ o cincime din veniturile din publicitate ale Meta.
Mai mulți giganți americani ai internetului au fost afectați în ultimii ani de amenzi masive pentru practicile lor comerciale în UE și trebuie să se adapteze pentru a respecta reglementările stricte ale UE privind confidențialitatea datelor.
Meta este, de asemenea, unul dintre giganții digitali care vor fi supuși anul viitor noilor reguli ale UE privind practicile anticoncurențiale (AMD) și, de la sfârșitul lunii august, noilor obligații de combatere a dezinformării, a urii online și a contrafacerii (DSA).