Mark Zuckerberg a fost dat în judecată de către procurorul Washingtonului Karl Racine cu privire la înșelare și încălcarea unei legi a protecției consumatorilor, în dosarul Cambridge Analytica, în care acest cabinet a folosit cantități uriașe de date personale culese pe Facebook, fără consimțământul utilizatorilor, relatează AFP.
Aceasta este o a doua încercare de includere a cofondatorului rețelei de socializare în proceduri judiciare împortriva Cambridge Analytica, scrie News.ro.
În martie, un judecător de la Curtea Superoară a Districtului Columbia (DC), o jurisdicție a capitalei americane, a refuzat o cerere a acuzării de a-l cita pe Mark Zuckerberg ca martor într-o procedură lansată în 2018 care vizează Facebook.
87 DE MILIOANE DE UTILIZATORI
Cambridge Analytica este acuzată de faptul că a colectat și exploatat - fără consimțământul acestora - datele persoane ale 87 de milioane de utilizatori ai Facebook, la care i-a dat acces platforma.
Aceste informații ar fi fost folosite în elaborarea unui program informatic folosit în vederea orientării votului alegărtorilor americani în favoarea lui Donbald Trump, în campania prezidențială din 2016.
Mark Zuckerbeg "este larg responsabil de «viziunea» platformei sale care necesita (...) expunerea datelor personale ale consumatorilor”, subliniază procurorul în această citație, depusă luni la Curtea Superioară a Districtului Columbia.
Reprezentantul procuraturii afirmă că CEO-ul Facebook ”era la curent cu compromisul” care implica încălcări privind datele personale ale utilizatorilor Facebook în vederea creșterii profitului întreprinderii.
El era ”direct responsabil de laxismul Facebook în privința aplicării reglementărilor sale”, acuză procurorul Racine.
CINCI MILIARDE DE DOLARI AMENDĂ
Mark Zuckerberg, în calitate de CEO, ”avea autoritatea să controleze practicile înșelătoare și reprezentarea eronată” a funcționării acesteia consumatorilor din Washington, acuză el.
În iulie 2019, autoritățile federale au amendat Facebook cu cinci miliarde de dolari, din cauză că a ”înșelat” utilizatorii și i-au impus un control independent al modului în care a gestionat datele personale.
Contactată de AFP, compania a refuzat să comenteze.
Facebook a oprit - după izbucnirea scandalului Cambridge Analytica - accesul la datele sale a mii de aplicații suspectate de faptul că abuzează de acestea, a restrâns cantitatea de informații accesibile dezvoltatorilor în general și le-a facilitat utilizatorilor calibrarea restricțiilor în împărtășirea datelor lor personale.