Autoritatea de reglementare a concurenței din Marea Britanie (CMA) intenționează să oblige marile companii tehnologice să ofere firmelor rivale un acces mai mare la date și să le limiteze să-și promoveze propriile produse sub noile prerogative pe care urmează să le primească de la guvern.
CMA și-a consolidat supravegherea firmelor din Big Tech, precum proprietarul Facebook, Meta, Alphabet, compania-mamă a Google, Amazon și Apple, arată News.ro.
Dorința sa de a le controla mai strict a fost clarificată anul trecut când a intervenit în achiziționarea de către Microsoft a producătorului Call of Duty, Activision Blizzard, și, din nou, mai recent, când a declarat că revizuiește înțelegerea gigantului american cu producătorul ChatGPT, OpenAI.
CITEȘTE ȘI Transportatorii și fermierii, în consultări cu ministerele și ASF, în timp ce protestul continuă”Noul regim de concurență pe piețele digitale va contribui la asigurarea faptului că firmele de competiție tehnologică pot prezenta noi inovații cu adevărat perturbatoare și interesante, care vor crea produse noi grozave pentru consumatori”, va spune șefa CMA, Sarah Cardell, la o conferință din Silicon Valley, potrivit unei declarații CMA. .
”Documentul de prezentare de astăzi nu oferă doar claritate pentru parlamentarii din Marea Britanie, ci și pentru firmele digitale și părțile interesate mai largi cu privire la abordarea pe care CMA intenționează să o adopte”, potrivit acesteia.
CMA a înființat o Unitate dedicată Piețelor Digitale în urmă cu mai bine de doi ani, înarmată cu expertiza necesară pentru a examina piețele în evoluție rapidă, cum ar fi rețelele sociale.
Companiile mari de tehnologie cu statut desemnat vor trebui să respecte noile reguli.
Unitatea va primi noi competențe în temeiul legislației care trece în prezent prin parlamentul britanic.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Guvernul pregătește prelungirea limitării adaosului comercial la alimente de bazăCMA, care a câștigat un statut suplimentar după Brexit, a declarat că se așteaptă să deschidă trei până la patru investigații în primul an de la intrarea în vigoare a noului regim.
Aceasta a spus că ar putea împiedica companiile să-și prefere propriile produse și servicii și să le facă să ofere rivalilor un acces mai mare la date și funcționalități.
De asemenea, CMA le-ar putea obliga să permită produselor și serviciilor rivalilor să fie compatibile cu produsele lor proprii sau să se asigure că oferă utilizatorilor lor o alegere eficientă și să le solicite să sporească transparența cu privire la aspectele algoritmilor lor.