În încercarea de a monetiza afinitatea pentru branduri a utilizatorilor săi, Instagram ar putea lansa o aplicație de shopping care să lege în plan comercial utilizatorii săi de brandurile care activează în cadrul rețelei.
Conform unor surse apropiate companiei, citate de The Verge, aplicația care s-ar putea numi IG Shopping va conține colecții de produse ale comercianților care vor putea fi achiziționate de utilizatori.
Nu este clar, însă, cum va reuși Instagram să direcționeze membrii rețelei sale sociale către viitoarea aplicație de shopping. O funcție de shopping integrată în aplicația principală are potențialul de a se adresa celor peste 1 miliard de utilizatori.
Pe de altă parte, deși are avantajul de a oferi o platformă completă de comerț electronic, aplicația separată nu se va bucura decât de o fracțiune din baza de utilizatori Instagram.
CITEȘTE ȘI Samsung va dezvălui un smartphone pliabil la finele anuluiChiar și așa, cei de la Instagram consideră că se bucură de un teren favorabil unei expansiuni majore pe zona de e-commerce.
Instagram numără 25 de milioane de conturi de business, iar dintre acestea 2 milioane aparțin advertiserilor. În plus, 80% din utilizatori urmăresc cel puțin un brand pe Instagram, ceea ce nu se traduce automat în intenție de achiziție.
Aplicația Instagram include deja funcții de comerț electronic, care le permite brandurilor să vândă produse direct prin intermediul pozelor postate în cadrul rețelei. În prezent, compania americană testează extinderea acestei funcții la nivelul secțiunii Stories.