Shopping-ul nu este o noutate pentru utilizatorii Instagram, însă cumpărăturile prin intermediul unui tab dedicat special în cadrul aplicației, da.
Instagram a început să testeze o serie de layout-uri noi, cu schimbări importante la nivelul tab-urilor care compun aplicația. Se dorește adăugarea unui tab pentru Reels și, mai ales, a unui tab dedicat cumpărăturilor.
În prezent, Instagram derulează trei teste diferite, cu trei formate diferite, care au același lucru în comun: două tab-uri noi, unul pentru Shopping, altul pentru Reels. Care dintre cele trei va fi mai apreciat de utilizatori, va ajunge, probabil, să fie adoptat.
CITEȘTE ȘI Google lansează Android 11Adăugarea celor două noi secțiuni se face prin înlocuirea unor secțiuni vechi. Într-un caz dispar butoanele pentru notificări și secțiunea Discovery, în alt caz dispare butonul pentru adăugarea conținutului și cel pentru notificări.
Într-un al treilea caz, dispare doar butonul pentru adăugarea conținutului nou. Aici, sunt adăugate butoane pentru Shopping și Reels, dar rămân și cele pentru Discovery și notificări. Acesta este singurul test în care sunt folosite 6 secțiuni în loc de cele 5 tradiționale.
Așa cum sugerează și numele, Shopping va fi o secțiune în care brandurile își vor putea afișa și vinde produsele direct în Instagram, prin Facebook Pay. Reels este noua secțiune de video în format scurt, inspirată de la TikTok.
Noile layout-uri sunt testate în prezent în Brazilia, Franța și Germania, țările în care Reels este cel mai popular, spun cei de la Instagram. Spre deosebire de testele anterioare al companiei, acesta este vizibil unui număr destul de mare de utilizatori, semn că Instagram va alege o variantă și o va implementa în versiunea finală a aplicației relativ curând.