IDC: Vânzările de tablete au scăzut cu peste 12% în trimestrul al doilea

IDC: Vânzările de tablete au scăzut cu peste 12% în trimestrul al doilea
scris 1 aug 2016

Vânzările de tablete la nivel global au scăzut, în ritm anual, cu 12,3%, în perioada aprilie-iunie, la 38,7 milioane de unități, înregistrând al șaselea declin trimestrial consecutiv, potrivit estimărilor firmei de cercetare de piață  International Data Corporation (IDC).

Potrivit IDC, dispozitivele hibrid (tablete cu tastatură detașabilă) au continuat să câștige teren, deși tabletele clasice reprezintă încă circa două treimi din piață.

Urmărește-ne și pe Google News

Apple a rămas lider pe piața tabletelor în trimestrul al doilea, cu o cotă de 25,8%. Compania americană a vândut 10 milioane de tablete în perioada analizată, în scădere cu 9,2% față de perioada similar a anului trecut.

Uber investește 500 de milioane de dolari în hărți pentru a-și reduce dependența de Google Maps CITEȘTE ȘI Uber investește 500 de milioane de dolari în hărți pentru a-și reduce dependența de Google Maps

Pe locul al doilea s-a situat compania sud-correană Samsung, cu o cotă de piață de 15,6%. Compania a vândut 6 milioane de tablete în primele trei luni ale anului, în scădere cu 24,5% față de trimestrul al  doilea al anului trecut.

Pe următoarele poziții s-au aflat Lenovo, Huawei și Amazon, cu cote de piață de 6,6%, 5,6%, respectiv 4%.

Vânzările de tablete Huawei au crescut cu 71%, la 2,2 milioane de unități, iar cele ale Amazon cu 1208%, la 1,6 milioane de unități.

În ceea ce privește sistemele de operare, 65% din tabletele vândute în trimestrul al doilea utilizau Android, 26% iOS, iar restul Windows.

IDC a anunțat anterior că estimează că piața de tablete va scădea anul acesta cu 5,9% față de 2015. Pe de altă parte, firma de cercetare anticipează creșterea vânzărilor de dispozitive hibrid laptop-tabletă, care ar urma să avanseze cu 73% față de 2015. Până în 2020, IDC estimează că vânzările de hibride vor ajunge la 65,8  de milioane de unități, de la 16,6 de milioane în 2015.

Unul dintre motivele scăderii vânzărilor de tablete este acela că utilizatorii se orientează tot mai mult spre așa numitele phablet-uri, care combină caracteristicile unui smartphone cu cele ale unei tablete. Totodată, ritmul de înlocuire a dispozitivelor este destul de lent.

viewscnt
Afla mai multe despre
tablete
idc
apple
samsung
amazon
huawei
ios
windows