Magazinul oficial de aplicații pentru smartphone-urile cu Android, Google Play, va avea o secțiune cu informații despre practicile privind colectarea datelor, la fel ca App Store.
Aplicațiile disponibile în Google Play vor avea, de anul viitor, o secțiune specială în pagina care le găzduiește unde vor oferi informații legate de intimitate și securitate, anunță Google.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nimeni nu-și închipuie că este este o simplă coincidență faptul că anunțul Google vine la câteva luni după ce Apple a lansat o facilitate similară și, la fel, e greu de crezut că Google, care trăiește din reclame targetate pe baza datelor colectate, ar fi făcut asta dacă nu ar fi fost forțat de Apple să ridice ștacheta.
Toate aplicațiile, inclusiv cele deținute de Google, vor trebui să furnizeze informații privind politicile de intimitate și securitate. Întreaga idee se bazează pe sinceritate dezvoltatorilor, Google nefăcând altceva decât să publice informațiile furnizate de aceștia.
Conform Google, viitoare secțiune are rolul de a ajuta utilizatorii să înțeleagă ce date și în ce fel sunt folosite de aplicațiile pe care le folosesc și pe care urmează să le instaleze.
Ca și în App Store, secțiunea de intimitate va detalia căile prin care aplicațiile colectează date, de la localizare, la accesarea agendei, email-ului, rețelei locale, microfonului etc.
CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afaceriiDe asemenea, utilizatorii vor afla din viitoarea secțiune dacă aplicațiile criptează datele transferate, dacă respectă legislația privitoare la copii (acolo unde este cazul) și dacă oferă opțiunea blocării colectării datelor personale.
Google nu se va grăbi să lanseze noua secțiunea de intimitate, care va fi activă abia în primul trimestru al anului viitor. Gigantul american spune că vrea să le dea timp dezvoltatorilor pentru a se pregăti.