Google realizează teste cu modul de plasare și formatele reclamelor care vor fi afișate în AI Mode - secțiunea motorului de căutare în care răspunsurile Gemini iau locul link-urilor.
Testele fac ca un număr mic de utilizatori să vadă deja reclamele din AI Mode, iar unii dintre cei care le-au văzut au postat capturi de ecran pe rețelele de socializare.
În această fază, reclamele sunt afișate la finalul răspunsului generat de inteligența artificială generativă, dar nu este exclus ca plasamentul să fie schimbat în timp și să fie afișate din ce în ce mai multe reclame.
În ceea ce privește formatul, reclamele arată identic cu link-urile care trimit către sursă, cu diferența că includ eticheta „Sponsored”.
Formatul este creat intenționat pentru ca diferența dintre reclame și link-urile organice să fie greu de observat, pentru a crește șansele ca utilizatorii să dea click.

Alături de vânzarea abonamentelor, publicitatea este unul din mijloacele principale prin care companiile de AI vor finanța investițiile masive în dezvoltarea tehnologiei și a infrastructurii necesare.
Alături de Google și OpenAI evaluează în prezent afișarea reclamelor și vânzarea de produse direct în cadrul răspunsurilor date de ChatGPT.













