Aplicațiile de Android care folosesc subscripții vor plăti 15% către Google, în vreme ce comisioanele pentru serviciile de streaming pot scădea și până la 10%.
Sub presiunea autorităților și a dezvoltatorilor de aplicații, Google anunță o reduce a comisioanelor, însă este una care care va face ca unii dezvoltatori să se simtă discriminați și dezavantajați.
În primul rând, Google va reduce la 15% comisionul doar pentru aplicațiile care funcționează pe un model de business bazat pe subscripție. Acestea vor plăti la jumătate decât până acum.
Asta înseamnă că de reducerea comisionului nu vor beneficia aplicațiile cu preț unic de vânzare, ci doar cele care își vând serviciile pe baza unui abonament lunar ori anual.
În al doilea rând, doar anumite categorii de aplicații, precum cele de streaming și cărți electronice, ar putea ajunge să plătească și mai puțin.
Aici Google este și mai vag. Nu se știe clar ce aplicații intră aici, ci doar că dezvoltatorii vor afla după ce vor aplica pentru reducerea de comision. De asemenea, nu este clar cât va fi comisionul și pe baza căror criterii va fi stabilit. Google spune doar că acesta poate scădea până la 10%.
Deși este vorba de reducerea comisioanelor, în principii un lucru bun pentru dezvoltatori, felul în care Google ia aceste decizii arată, însă o dată, câtă putere discreționară are gigantul american și cât de ușor poate influența, în bine sau rău, milioane de alte business-uri.