Gigantul tehnologic Google se grăbește să își protejeze motorul de căutare, adică afacerea de bază, cu o avalanșă de proiecte, inclusiv actualizări și planuri pentru un motor de căutare complet nou, arată The New York Times. Modificările la care lucrează Google ar putea avea un impact major asupra numeroaselor afaceri care depind într-o măsură mai mică sau mai mare de motorul de căutare.
Planurile companiei au fost grăbite când angajații Google au aflat în martie că gigantul sud-coreean al electronicelor de consum Samsung ia în calcul să înlocuiască Google cu Bing de la Microsoft ca motor de căutare implicit pe dispozitivele sale, arată G4Media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ani de zile, Bing a fost un motorul de căutare numărul doi în industrie, dar a devenit mult mai interesant pentru cunoscătorii din industrie atunci când a adăugat recent o nouă tehnologie de inteligență artificială.
Reacția Google la amenințarea Samsung a fost de „panică”, potrivit mesajelor interne analizate de The New York Times. Un venit anual estimat la 3 miliarde de dolari era în joc în cazul contractului cu Samsung. Alte 20 de miliarde de dolari sunt legate de un contract similar cu Apple, care va fi reînnoit în acest an.
Concurenții I.A. precum noul Bing devin rapid cea mai serioasă amenințare la adresa afacerii de căutare a Google din ultimii 25 de ani, iar ca răspuns, Google se grăbește să construiască un motor de căutare complet nou, alimentat de această tehnologie. De asemenea, îl modernizează pe cel existent cu caracteristici A.I., potrivit unor documente interne analizate de The Times.
CITEȘTE ȘI Dintr-o eroare, Google a trimis bani utilizatorilor Google PayNoile caracteristici, sub numele de proiect Magi, sunt create de designeri, ingineri și directori care lucrează pentru a ajusta și testa cele mai recente versiuni. Noul motor de căutare ar urma să ofere utilizatorilor o experiență mult mai personalizată decât serviciul actual al companiei, încercând să anticipeze nevoile utilizatorilor.
Lara Levin, o purtătoare de cuvânt a Google, a declarat într-un comunicat că „nu orice idee de produs sau de brainstorming duce la o lansare, dar, așa cum am mai spus, suntem încântați să aducem noi funcții de căutare cu ajutorul inteligenței artificiale și vom oferi mai multe detalii în curând”.
Miliarde de oameni folosesc motorul de căutare Google în fiecare zi pentru orice, de la găsirea de restaurante și direcții până la înțelegerea unui diagnostic medical, iar acea simplă pagină albă cu logo-ul companiei și o bară goală în mijloc este una dintre cele mai utilizate pagini web din lume. Modificările aduse acesteia ar avea un impact semnificativ asupra vieții oamenilor obișnuiți și, până de curând, era greu de imaginat că ar putea fi contestată.