Google Photos, serviciu care este folosit de peste un miliard de oameni, lansează o funcție de share și chat privat, făcând un mic pas spre Instagram.
Google a anunțat lansarea unei funcții de comunicare privată în cadrul Google Photos, funcție care nu este departe ca principiu de funcționare de Instagram Direct - poate fi folosită pentru a trimite în mod privat o fotografie sau a iniția o conversație.
Noua facilitate, care nu a primit deocamdată un nume, pornește de la butonul Share de sub pozele din Google Photos. Când alege ca imaginea selectată să fie trimisă către un prieten, utilizatorul nu mai creează un album partajat ca până acum, ci trimite doar poza respectivă.
Prin trimiterea pozei se deschide o interfață similară aplicațiilor de chat tradiționale, care afișează imaginea trimisă, dar permite celor doi să și comunice în scris.
CITEȘTE ȘI România, campioană în UE la creșterea bugetului gospodăriilor alocat comunicațiilor în ultimul deceniuComunicare nu este limitată doar la doi utilizatori. În momentul share-ului, pot fi selectate mai multe persoane la care să fie trimisă imaginea. Astfel, se va crea un grup de discuție.
Funcția de chat din Google Photos nu are, cel puțin de la început, funcțiile avansate ale unei aplicații complete de chat. Se limitează la imagini și text.
Imaginile și conversațiile trimise și primite în acest fel sunt păstrate de aplicație în tab-ul Share, de unde pot fi deschise ulterior de utilizator.
Deși poate părea o funcție minoră, noua comunicare privată din Google Photos, care va fi implementată în săptămâna următoare, merge într-o direcție care-i conferă o mai mare importanță.
Google Photos, care este văzut ca un serviciu de backup gratuit pentru fotografii și atât, câștigă astfel la capitolul socializare. În principiu, i-ar mai trebui doar un “wall” în care toți utilizatorii să-și posteze public o parte a fotografiilor pentru a începe să semene cu Instagram. Baza de utilizatori există, lipsește doar funcționalitatea.
Anul acesta, Google Photos a devenit a noua aplicație Google care este folosită de peste un miliard de utilizatori.