Google, divizie a companiei americane Alphabet, are la dispoziție două luni pentru a îmbunătăți modul în care prezintă rezultatele căutării pe internet pentru zboruri și hoteluri și pentru a explica cum le clasifică, altfel se va confrunta cu posibile sancțiuni, au avertizat Comisia Europeană și autoritățile UE de protecție a consumatorilor, transmite Reuters.
Cel mai popular motor de căutare din lume este de mult timp analizat pe plan global de autoritățile antitrust și de grupurile de consumatori din cauza practicilor sale de afaceri, care în unele cazuri au dus la amenzi uriașe, scrie Agerpres.
Cea mai recentă problemă o reprezintă prețurile serviciilor oferite de Google Flights și Google Hotels.
Prețurile finale pentru acestea ar trebui să includă impozite sau taxe care pot fi calculate în avans, în timp ce prețurile de referință folosite pentru a calcula reducerile promovate trebuie să poată fi clar identificate, se arată într-un comunicat comun publicat de Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor din UE.
"Consumatorii din UE nu pot fi informați greșit când folosesc motoare de căutare pentru a-și planifica vacanțele. Consumatorii trebuie să ia decizii pe baza unor informații transparente și imparțiale", a afirmat comisarul european pentru justiție, Didier Reynders.
Dacă angajamentele Google nu sunt suficiente, agențiile vor discuta din nou cu firma și pot impune sancțiuni.
În ultimul deceniu, Comisia Europeană a acordat amenzi în valoare totală de 8,25 miliarde de euro celui mai popular motor de căutare online din lume pentru că acesta și-a blocat rivalii în ceea ce privește cumpărăturile online, smartphone-urile Android și publicitatea online.