Totodată, utlizatorii ochelarilor speciali au instalat 25 de milioane de aplicații compatibile cu Google Cardboard, din care 10 milioane au fost instalate în ultimul trimestru al anului trecut, ceea ce arată viteza cu care tehnologia VR se extinde.
La un preț de circa 20 de dolari, Google Cardboard este un dispozitiv accesibil, potrivit pentru cei care vor să intre în contact cu tehnologia VR, fără o investiție semnificativă.
CITEȘTE ȘI Google Chrome pentru iOS devine mult mai rapid și mai stabil
Unul dintre rivalii importanți ai Google pe segmentul tehnologiei VR este Facebook. În 2014, Facebook a achizționat startup-ul american Oculus VR, producătorul dispozitivului pentru realitate virtuală Oculus Rift. Din 6 ianuarie, ochelarii speciali sunt disponibili pentru precomandă, urmând să fie livrați începând cu luna martie.
Oculus Rift este însă mult mai costisitor, dispozitivul costând 600 de dolari în SUA și 700 de dolari în Europa.
Recent, Google a decis să înființeze un departament destinat realității virtuale, în încercarea de a face față competiției tot mai puternice în acest domeniu, având în vedere că noua tehnologie este în plină expansiune, scrie presa internațională.
În primăvara anului trecut, Google a anunțat un parteneriat cu producătorul de camere video digitale Go-Pro pentru realizarea unui dispozitiv ce permite crearea unei realități virtuale cu panoramă la 360 de grade, utilizând o tehnologie dezvoltată de Google.
Totodată, începând din noiembrie, utilizatorii YouTube pot să vizioneze videoclipuri în realitatea virtuală folosind telefoane mobile inteligente și dispozitivul Google Cardboard.